klantade mig genom att sätta fingret på processorn.

Permalänk

klantade mig genom att sätta fingret på processorn.

Som sagt jag satt fast processorn och var noga att inte röra toppen för att undvika att göra feta avtryck. Gick och hämtade kylaren, tvätta händerna.

fundera på hur jag skulle gå tillväga för att sätta ditt kylaren. stod och tittade på processorn, tänkte fan vad trött jag är. Petade på proccesorn *jippie* vad ska jag rengöra med?

skriver fr mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoferj:

Som sagt jag satt fast processorn och var noga att inte röra toppen för att undvika att göra feta avtryck. Gick och hämtade kylaren, tvätta händerna.

fundera på hur jag skulle gå tillväga för att sätta ditt kylaren. stod och tittade på processorn, tänkte fan vad trött jag är. Petade på proccesorn *jippie* vad ska jag rengöra med?

skriver fr mobil.

T-röd eller något liknande:)

Permalänk
Medlem

Kemiskt ren aceton kör många med, funkar riktigt bra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

gör det något om jag låter det vara idag oxh fixar det imorgon. Det borde väl inte göra något att jag väntar med att rengöra den?

Tack så mycket för dom snabba svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoferj:

gör det något om jag låter det vara idag oxh fixar det imorgon. Det borde väl inte göra något att jag väntsr med att rengöea den?

Tack så mycket för dom snabba svaren!

Nejdå, ingen fara med att vänta Du skulle förmodligen kunna strunta i att rengöra den med, om du nu inte hade majonäs på fingret dvs.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Rekordmedlem

En cpu lär inte påverkas särskilt mycket av att du rör den om det är värmeledningsförmågan du oroar dig för.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det hade jag inte, hade precis tvättat dom. Men blev ganska synligt avtryck. aja får se hur jag gör, troligen blir det sängen i vilket fall.

tack igen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KKay:

Nejdå, ingen fara med att vänta Du skulle förmodligen kunna strunta i att rengöra den med, om du nu inte hade majonäs på fingret dvs.

Har du inte sett testet där de hade med majonäs ? den placerar sig i mitten av fältet , inte alls så illa
Det är bara choklad som är riktigt illa
fingeravtryck på cpun är ett ickeproblem om man inte är oerhört skitig om händerna.

http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Trodde 1 april hade varit redan..

Menar du att du är rädd för ett fingeravtryck på processorn? Kommer varken göra från eller till..

Så länge du inte har en AMD och pillar på pinsen, så är det lugnt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

bara kötta på asså funkar fett nice ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du inte sett testet där de hade med majonäs ? den placerar sig i mitten av fältet , inte alls så illa
Det är bara choklad som är riktigt illa
fingeravtryck på cpun är ett ickeproblem om man inte är oerhört skitig om händerna.

http://img.techpowerup.org/111019/Capture1431.jpg

http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

Hehe, jo jag har sett det där testet
Men lukten av varm majonäs lär ju inte vara så trevlig...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fungerar det lika bra i ruttet tillstånd?.

Jag kör med isopropylalkohol löjligt effektivt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Så vida inte halva ditt finger lossnade, och nu ligger på CPUn, så behöver du egentligen inte göra något alls, skulle förmodligen inte göra ens en halv grads skillnad, men vill du gärna tvätta ändå så använder jag själv kemiskt ren aceton med tops, och torkar av med kaffefilter.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du inte sett testet där de hade med majonäs ? den placerar sig i mitten av fältet , inte alls så illa
Det är bara choklad som är riktigt illa
fingeravtryck på cpun är ett ickeproblem om man inte är oerhört skitig om händerna.

http://img.techpowerup.org/111019/Capture1431.jpg

http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

kanske dags att testa choklad???