Divinity: Original Sin

Permalänk
Medlem

Ny patch för Early Access nu, och dessutom ett releasedatum för Divinity Original Sin 2! Nämligen 14 september, alltså under 4 månader kvar.

Early Access patch notes 24 maj.
http://steamcommunity.com/games/435150/announcements/detail/1...

Sven snackar om patch och release date:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Divinity Original Sin II - trailer

Permalänk
Medlem

Några deals för sins 2 där ute?

Permalänk
Medlem
Skrivet av table84:

Några deals för sins 2 där ute?

Om du "förhandsköper" det via Steam för Early Access så kostar det 45€, har för mig det är 60€ vid release. Är nog bästa du kan få och samtidigt stödja utvecklarna.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

KS update 43 - Undead reveal.

Den stora överraskningen här enligt mig är att man alltså kan göra en undead av alla raserna. Lizard undead ser helt flippat fantastisk ut!

Sen en trevlig Collector's Edition för alla ~3500 Kickstarters som backade för den. De har cirka 1000 över som de kommer sälja också.
https://shop.larian.game/

Permalänk
Medlem

De kör en Undead stream på Twitch just nu
https://www.twitch.tv/larianstudios

Permalänk
Avstängd

Verkar bli ett grymt spel i genren

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

Detta lir kommer verkligen ha många möjligheter! Kommer lätt köra som Undead, frågan är bara vilken ras?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon285333:

https://www.youtube.com/watch?v=81b5xSFD5EM

Detta lir kommer verkligen ha många möjligheter! Kommer lätt köra som Undead, frågan är bara vilken ras?

död som död?

2 dagar kvar nu

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Spelet släpps imorgon!

Idag - Feature trailer:

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen 1:an! Kom på att jag faktiskt har kickstartat detta så det ligger redan redo i Steam, jag har tydligen varit duktig och claimat min reward och allt.

Är det 19:00 svensk tid som vanligt för torsdagsrelease? eller är det nu vid midnatt?

Edit: ser inte ut att vara midnatt, 19:00 är det då.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

@muffinet
Såg att de skulle släppa det 17 idag om allt går bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

@muffinet
Såg att de skulle släppa det 17 idag om allt går bra.

får hoppas på det

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

strömavbrott dock så strul i sista minuten

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Ajdå, får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ajdå, får se vad som händer.

Det var ju inga problem! Patchar just nu. 35% klart och jag har inte ens bestämt mig till 100% vad jag vill börja som...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gavelinus:

Det var ju inga problem! Patchar just nu. 35% klart och jag har inte ens bestämt mig till 100% vad jag vill börja som...

ska vara lite strul innan en premiär, 13gb nere snart där

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Så här ser min svarta Enchanter-ödla ut

Permalänk
Medlem

Härligt spel att avnjuta med en god kompis eller två i co-op story mode. Älskade 1:an, 2:an verkar vara minst lika bra ännu sålänge.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Keeper of Traditions

Är det en fortsättning på ettan eller är det fristående?
Orkade aldrig köra klart ettan trots flertalet försök, så vore bra om det var fristående.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Är det en fortsättning på ettan eller är det fristående?
Orkade aldrig köra klart ettan trots flertalet försök, så vore bra om det var fristående.

Det är fristående. Samma värld fast inte samma tid och ettan påverkar inte tvåa.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en egen ödla som min karaktär. Så nu har jag ett party med två ödlor (Red Prince), en odöd (Fane) och en alv (Sebille). Efter att ha fått tag på ett par bra daggers så gör Sebille grym skada som rogue. Kör Red Prince som Knight med 2H.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Storage Jar:

Det är fristående. Samma värld fast inte samma tid och ettan påverkar inte tvåa.

Grymt, då blir det nog ett köp

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För de som inte är helt nöjda med sina karaktärer så får man en full respec i början av act 2 (lite spoiler i texten nedan kanske)
https://www.reddit.com/r/DivinityOriginalSin/comments/70axso/...

Permalänk
Inaktiv

Screen

Lirar igenom som Fane (Undead, Battlemage) och njuter! Ett tips att testa för er som har svårt att bestämma sig. Lärde mig mycket spelandes det första så nu är min grupp fint balanserad också; efter en re-roll förvisso Fint oprimerat också, precis som det första. Rullar på smärtfritt allt maxat vilket såklart också tillför till upplevelsen!

EDIT: Förövrigt är det ett tips med en Conjurer i sällskapet, hjälper oerhört att ha agera Cannon Fodder.

Permalänk

Borde man köra igenom första spelet innan man börjar med tvåan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krigarvarg:

Borde man köra igenom första spelet innan man börjar med tvåan?

Nej behövs inte

Permalänk
Avstängd

4 re-rolls senare, nu verkar det bra

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)