Permalänk

Gamingfåtölj

Hemmasnickrad fåtölj för bekvämt spelande med inbyggt 5.1 ljud, skärm- och tangentbords armar är av märket "Ergotron LX". Mikrofonen som är fäst uppe på lcd'n använder jag med Realtek's echo-cancelation så jag kan prata handfree utan rundgång. Fåtöljen är köpt billigt från Halens 2006 och har sedan gradvis uppraderas med allt ni ser på den. Går nu i tankarna på att pensionera den om nått år och ersätta den med ett riktigt custombygge :).

Gamingfåtölj

Permalänk
Medlem

Ser skön ut, blir det inte svettigt dock?

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

YOU BASTARD!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bekvämt ut, jag lägger en order!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Im in love... Enda minuset är ju som ovannämnt, svettigt... Inga nakna gaming sessions. För det för det avdrag 1poäng. Så blir bara 9 av 5 kvar.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice att ligga i en recliner! Skönaste som finns! Dock skulle du haft eyefinity hehe men ser skönt ut, svettigt? nja.. det är så skönt ändå så det gör inget, sjukt najs ju. Ha godisskål och minikyl där till höger bara så är livet komplett, kolla film och bara chilla

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Soft, helt klart en 5a men ser gärna lite fler bilder!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Det syns inte på bilden, men det ligger en svart tunn tygdyna på sitsen med en figurklipt handduk som stoppning. Det håller den värsta sveten borta, och nån gång under en värmebölja har jag slängt en filt över ryggstödet också men det brukar inte behövas för mig. Och yupp godisskålen och colan är givna på sidobordet :).

Eyefinity har jag funderat på, men då skulle jag behöva tänka om hela skärmupphängningen. Eyefinity med 3 skärmar skulle också göra det svårt att se min tv, som det är nu kan jag lätt spela och titta på tv samtidigt :). Jag kör med Track-IR istället just nu för dom spel som stöder det för att få lite bättre vy. Väldigt sugen på en Oculus-rift också i framtiden om dom blir så bra som jag hoppas :). Jag lägger up lite mer bilder från fler vinklar ikväll.

Permalänk

Du borde lägga upp en bygglogg på det här. Blev starkt inspirerat!

Permalänk
Medlem

Nja , skulle bli för avslappnad skulle inte ha lika bra reaktions förmåga känns det som , men grymt ändå !:)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Kanske inte så praktiskt, men ser grymt skönt ut!

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk

@Xenos Ja det är sant, jag brukar mest sitta med stolen i uppfält läge när jag spelar just för snabba reaktioner ect. Men det är skönt att kunna luta tillbaka när man bara slösurfar och tittar på tv :).

Har tyvär inga "in progress" byggfoton, byggde bägge stolarna (jag har en för gäster också) 2008. Men jag har planer på att bygga ett nytt par datafåtöljer, blir det av så gör jag en byggblogg :). Fåtöljerna jag använt var ett billigt par för 2500 styck från Halen's, men bekväma ändå. Ska ta några bilder senare från min gästfåtölj, den har igen dator eller skärm just nu så jag kan visa konstruktionen lite bättre.

Permalänk

Fan va chill

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

fan vad nice verkar vara sjukt chill men frågan är om det är så bra för ryggen att sitta där långa timmar i sträck?
men annars är det en sjukt fin lösning, 10 utav 5

Permalänk
Skäggig legend

E-penis i all ära, men detta är fan sexigt!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Satan vad schysst! 5/5 Lätt, Älskar såna här Byggen Nu tror jag att jag vet vad jag ska bygga när jag flyttat, då får tjejen min ta skrivbordet vettja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

@creepyshadow Faktisk så har jag blivit av med alla datorrelaterade krämpor sen jag gick från skrivbord och kontrosstol till de här fåtöljerna 2008. Sitter hela tiden avslappnad med stöd för rygg nacke och underarmar. Och man kan fälla up fotstödet utan att luta tillbaks fåtöljen om man bara vill sträcka på benen ibland

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Ser najs ut men jag skulle inte kunna spela i den. Jag sitter ute på kanten på helspänn när jag spelar
Fast för Sim city och sånt skulle det faktiskt kunnat vara najs..

Hur som helst, najs bygge!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt skönt ut!

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

Shut up and take my moneyyyy

Permalänk
Medlem

Gör en i metall och börja sälja dom. Jag hade köpt en iaf

Permalänk

@Fabbeee Angående en i metall, såg i galleriet i vintras att det redan är en medlem som kommit långt med ett sådant bygge.

Permalänk

Lazyboy fick just en helt ny mening

Permalänk
Medlem

Hahahahah! Klockrent, vet dock inte om jag skulle haft det där i vardagsrummet

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit bättre att bygga en gamingtoalett?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Det är jävligt kungligt måste jag säga.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

5p! precis en sån man önskar sig man hade

Permalänk
Medlem

Gärna en how to på den