Hjälp med byte av nätaggregat

Permalänk
Medlem

Ta gärna ett kort på insidan av datorn så att vi får se på moderkortet. Ta bort eventuella fläktkåpor och liknande först så att man kan se något.

Permalänk
Skrivet av muffen:

Ta gärna ett kort på insidan av datorn så att vi får se på moderkortet. Ta bort eventuella fläktkåpor och liknande först så att man kan se något.

Tack, men tror inte jag ska försöka att byta ut delar på denna då det känns som att det kommer bli för dyrt. Borde man försöka sälja datorn som en helhet eller kan man slakta den? Fick ett 5000:- bud på den, vilket känns lite väl lågt, eller vad säger ni?

Jag får be om ursäkt ifall det börja bli lite för off-topic.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog försökt att sälja den som en helthet, annars slutar det med att du sitter med en del komponenter (typ chassi, nätagg, moderkort) som är av icke-standard mått och därmed i princip osäljbara. Det är segt att göra en förlust med 3k på några månader, men det går kanske att trissa upp priset en eller ett par femhundringar?

Permalänk
Skrivet av muffen:

Jag hade nog försökt att sälja den som en helthet, annars slutar det med att du sitter med en del komponenter (typ chassi, nätagg, moderkort) som är av icke-standard mått och därmed i princip osäljbara. Det är segt att göra en förlust med 3k på några månader, men det går kanske att trissa upp priset en eller ett par femhundringar?

Okay, tack för tipsen! Känner att jag kan nöja mig med 5500:- då jag vill bli av med datorn så snabbt som möjligt.
Känner att tråden utvecklats åt fel håll, vilket jag får be om ursäkt för, men undrar även om grafikkort. Tänkt köpa mig antingen ett GTX660 ti eller GTX670, vilket är att föredra? 670 är bättre, men är det värt dom extra pengarna? Tänkte använda det mest till BF3, Crysis 3, Skyrim, Far cry 3 och nya Bioshock.

Permalänk
Medlem

Hade kört på något liknande http://www.inet.se/kundvagn/visa/3194285/2013-04-04.

Tänk på att om du köper allt detta från cdon, eller liknande komponenter så brukar priset gå ner en del speciellt med rabattkod på 5% och ibland kör dem 15% på en hel kundvagn. Om du vill ha ett 670 hellre så går det att banta ner lite på andra komponenter. Men ett 660ti är inget dåligt kort, motsvarar 7950 och klarar high på bf3 utan problem.

Permalänk
Skrivet av avm:

Hade kört på något liknande http://www.inet.se/kundvagn/visa/3194285/2013-04-04.

Tänk på att om du köper allt detta från cdon, eller liknande komponenter så brukar priset gå ner en del speciellt med rabattkod på 5% och ibland kör dem 15% på en hel kundvagn. Om du vill ha ett 670 hellre så går det att banta ner lite på andra komponenter. Men ett 660ti är inget dåligt kort, motsvarar 7950 och klarar high på bf3 utan problem.

Ett 670 motsvarar ett 7950 och ett 680 ett 7970.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av avm:

Hade kört på något liknande http://www.inet.se/kundvagn/visa/3194285/2013-04-04.

Tänk på att om du köper allt detta från cdon, eller liknande komponenter så brukar priset gå ner en del speciellt med rabattkod på 5% och ibland kör dem 15% på en hel kundvagn. Om du vill ha ett 670 hellre så går det att banta ner lite på andra komponenter. Men ett 660ti är inget dåligt kort, motsvarar 7950 och klarar high på bf3 utan problem.

corsair cx är inget vidare samt en eftermarknads-kylare skulle vara bra att ha än att köra på stock kylare.

Permalänk
Snusfri

Mitt ihopplock: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3237576/2013-04-16

Kanske lite över budget, men du får ett kvalitativt bygge i mATX storlek med bra komponenter samt att du kan uppgradera utan speciellt huvudbry vid behov.

I dagens läge är det riktigt dumsnålt att inte införskaffa en SSD som system/speldisk.

Eftersom det är en speldator så är en Core i5 3570K ett riktigt bra val och med 16GB Ram så är du "framtidssäker" även på den sidan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av avm:

Hade kört på något liknande http://www.inet.se/kundvagn/visa/3194285/2013-04-04.

Tänk på att om du köper allt detta från cdon, eller liknande komponenter så brukar priset gå ner en del speciellt med rabattkod på 5% och ibland kör dem 15% på en hel kundvagn. Om du vill ha ett 670 hellre så går det att banta ner lite på andra komponenter. Men ett 660ti är inget dåligt kort, motsvarar 7950 och klarar high på bf3 utan problem.

Hur funkar rabatterna på cdon exakt? Tack för hjälpen du och allihopa föresten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Släng upp en bild på innehållet i datorn, det kanske går att uppgradera? Alla märkes-datorer är ju inte helt omöjliga.

Jag håller med. Det kanske går att arbeta med burken du har istället?
Nog en bra idé att öppna och verkligen kolla nätagget i lådan vad det är och hur det ser ut (om det går att uppgradera), samt layouten i lådan (dvs om du har plats och ventilation som klarar ett vettigt grafikkort)
Kränga burken blir alltid en förlustaffär, och du har ju redan nu en mycket bra processor åtminstone.

Skrivet av Sebbenyao:

förlåt om jag lånar tåden lite men har lite samma problem.. Är detta något att ha http://www.netonnet.se/art/dator/kom...e/184561.7279/ ? behöver et nytt och tycker detta verkar trevligt
Komponenter :
i7 3770k
Gigabyte 7970 ghz edition CF,
16 gig ram
1TB sata
P8Z77-V

Ska du alltså köra crossfire, alltså två grafikkort? Då är väl det där nätagget hyfsat vettigt, och rätt prisvärt. (helt OK kvalitet, och kanske egentligen en gnutta överdimensionerat)
Ska du bara köra ett grafikkort är det ren overkill.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jag håller med. Det kanske går att arbeta med burken du har istället?
Nog en bra idé att öppna och verkligen kolla nätagget i lådan vad det är och hur det ser ut (om det går att uppgradera), samt layouten i lådan (dvs om du har plats och ventilation som klarar ett vettigt grafikkort)
Kränga burken blir alltid en förlustaffär, och du har ju redan nu en mycket bra processor åtminstone.

Ska du alltså köra crossfire, alltså två grafikkort? Då är väl det där nätagget hyfsat vettigt, och rätt prisvärt. (helt OK kvalitet, och kanske egentligen en gnutta överdimensionerat)
Ska du bara köra ett grafikkort är det ren overkill.

Jo men ifall jag fortsätter bygga på den befintliga burken så kommer det totala priset öka avseendevärt mycket. Bara ifall jag köper ett hyfsat grafikkort så kommer den totala kostnaden gå på över 10 papp. Och det känns som att för 8000:- (om man räknar med 2000:- förlust på datorn) så får man en bättre dator för pengarna (om man bygger en egen dvs.)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelesnake:

Hur funkar rabatterna på cdon exakt? Tack för hjälpen du och allihopa föresten!

Ange rabattkoden: SWEC1304 i kassan så får du 5% rabatt på en hel kundvagn. Cdon brukar vara billigare än inet överlag också.