Polisräd mot Samsung efter anklagelser om OLED-stöld från LG Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Ja miljarder har jag ju mycket användning av när det kommer till teknologisk utveckling, not. Teknologi borde framställas för att hjälpa människor istället för företag. Med den idéologin i hand så är idén om ett pengarstyrt samhälle förhoppningsvis förlegat. Patentverket är ett skämt och måste ses över.

Vilken utbildning har du? Har du lust att utbilda dig i 8 år för att sedan jobba för 18000:- innan skatt i månaden? Och sedan överge ditt liv i Sverige för att utveckla saker på andra sidan jorden, fortfarande för 18000:- i månaden innan skatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vilken utbildning har du? Har du lust att utbilda dig i 8 år för att sedan jobba för 18000:- innan skatt i månaden? Och sedan överge ditt liv i Sverige för att utveckla saker på andra sidan jorden, fortfarande för 18000:- i månaden innan skatt?

Jobbar som IT-Konsult om du känner att du vill veta det. Nej har absolut ingen lust att skuldsätta mig för att sedan utbilda mig i 8 år för att anställa mig på ett jobb som jag egentligen inte vill ha. Men jag har lite svårt att förstå vad detta har med patenfrågor att göra. Tävlar bara mot mig själv, och då finns inte pengar med i ekvationen.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Jobbar som IT-Konsult om du känner att du vill veta det. Nej har absolut ingen lust att utbilda mig i 8 år för att anställa mig med ett jobb som jag egentligen inte vill ha. Men jag har lite svårt att förstå vad detta har med patenfrågor att göra. Tävlar bara mot mig själv, och då finns inte pengar med i ekvationen.

Om forskare på företag vill ha högre löner för att bemöda sig med utbildningar så blir det ganska dyrt att ha ett forskarteam. Allra helst när de experimenterar med diverse exotiska ämnen med en avancerad maskinpark. Om nu hälften av alla forskningsprojekt inte leder till något ekonomiskt gångbart så ökar det ytterligare kostnaden. Vem ska betala detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

All teknik kommer ju ändå publiceras i forskningsrapporter, så varför allt detta hemlighetsmakeri?
Alla ingengörer kommer ju ändå känna till tekniken, så alla tillverkare kommer ändå använda sig utav tekniken.

Annars köper dom bara in en display och reverse engineerar den.
Knappast så att varken Samsung eller LG själva kan sitta på någon överlägsen hemlig teknik särskillt länge.

Om dom patenterar så måste dom beskriva hur den fungerar och då gör konkurrenten något liknande med mindre variationer för att kringgå patenten.
Om dom inte patenterar den så hittar ändå konkurrenten tekniken på och klonar den.

Ngt som sker dagligen i alla branscher i slutänden...men folk verkar rätt blinda för att se det.

Permalänk
Inaktiv

4K3D 22'' utan glasögon eller släng er i väggen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waste:

Ja miljarder har jag ju mycket användning av när det kommer till teknologisk utveckling, not. Teknologi borde framställas för att hjälpa människor istället för företag. Med den idéologin i hand så är idén om ett pengarstyrt samhälle förhoppningsvis förlegat. Patentverket är ett skämt och måste ses över.

Så utveckling av produkter är gratis enligt dig?! De är då fan var allt ska vara extremt överprisat för något som var gratis att utveckla, det kan vi ju inte gå med på, revolution....

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

4K3D 22'' utan glasögon eller släng er i väggen.

Skulle aldrig villa gå ner till en så liten skärm igen

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Men hur ska man se på det när folk byter jobb då? Ska de automatiskt glömma bort allting de lärde sig när de tidigare jobbade hos konkurrenten. Båda företagen tjänar ju på att lära sig av varandra...

De som kan något betalas antingen för att stanna kvar eller för att hålla tyst. säkert sekretessavtal som löper flera år,.,

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

All teknik kommer ju ändå publiceras i forskningsrapporter, så varför allt detta hemlighetsmakeri?
Alla ingengörer kommer ju ändå känna till tekniken, så alla tillverkare kommer ändå använda sig utav tekniken.

Annars köper dom bara in en display och reverse engineerar den.
Knappast så att varken Samsung eller LG själva kan sitta på någon överlägsen hemlig teknik särskillt länge.

Om dom patenterar så måste dom beskriva hur den fungerar och då gör konkurrenten något liknande med mindre variationer för att kringgå patenten.
Om dom inte patenterar den så hittar ändå konkurrenten tekniken på och klonar den.

Det är inte riktigt så. Visst pågår reverse engineering och det är ganska lätt att plocka isär en teknisk apparat och lista ut hur den fungerar. Men att komma på hur den är tillverkad, det är en annan femma. Jag jobbar inom ett högteknologiskt företag och det är ständigt en massa hysch-hysch om hur vi gör saker och ting. Detaljer som hur man tvättar sina produkter efter vissa processteg eller hur man lyckas etsa vissa strukturer, det är i många fall väl bevarade företagshemligheter som inte alltid är patenterbara.

Sen är det också så att tiden är väldigt viktig i sådana här sammanhang. Man kanske inte tror det med tanke på att det hela tiden släpps nya produkter, men faktum är att varje komplex produkt tar flera år att utveckla. När iPhone 4S lanserades så var säkerligen iPhone 5 i de senare stadierna av utveckling och man höll garanterat redan då på med planering av ytterligare nästa generation. Den TV-tillverkare som köper en TV som redan finns på marknaden, plockar isär den, kopierar all teknik och sätter igång att utveckla en egen version kommer vara hopplöst efter när de till sist kan lansera sin TV. Det är därför det är så känsligt just med prototyper som måltavla för spionage och läckor. Får konkurrenterna lägga vantarna på en prototyp eller ritning på en produkt som inte är lanserad än så kan det innebära en katastrof för ens eget företag.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Var på tiden, för er som inte förstår detta borde verkligen läsa på lite gran.
Det är självklart att företagen stjäl utav varandra. Det är ingen nyhet, de som tror det...reality check please.
Men det jag syftar på är hur Samsung är ett riktigt skumt företag, dom gör bra prylar men ledningen där är verkligen korrupt.
http://www.independent.co.uk/news/world/asia/tax-evasion-brib...

http://www.theverge.com/2013/2/15/3991338/samsung-x-file-tape...

Dom är ett äkta företag i värsta Amerikanska anda.

Permalänk

Haha, vem stjäl skräp?

Aldrig LG igen, inte ens om dom tillverkade toalettpapper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Trist att se om det finns sanningshalt i artikeln, att företag stjäl från varandra och det är inte första gången sådant ser och tyvärr är nog inte den sista gången sådant sker någonstans i världen någon gång.

/Saint25