Permalänk
Medlem
Skrivet av David_Doomsday:

Två likvärda fläktar, win - win situation

vad menar du?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Inaktiv

Vad är det du behöver så snabba fläktar för att kyla?

Kyller min klockade FX-8350 med en Gentle Typhoon på 800~ RPM och jag tycker att vinddraget låter för mycket. Tyst är i min värld ohörbart.

I övrigt är GT fläktarna mycket bra jämfört med andra jag provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Vad är det du behöver så snabba fläktar för att kyla?

Kyller min klockade FX-8350 med en Gentle Typhoon på 800~ RPM och jag tycker att vinddraget låter för mycket. Tyst är i min värld ohörbart.

I övrigt är GT fläktarna mycket bra jämfört med andra jag provat.

bättre fläktar för min h80i radiator samt tystare än dom som följde med för ena fläkten här hemma låter som ett jet plan!.
vilka GT fläktar ?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk

OK, om någon skriver att 1850rpm gentle typhoons är tysta har personen hörselskador. Däremot är GT ett väldigt bra val, högt tryck och ett trevligt ljud så länge man har lyckats skruva dit dom rätt. Min förra uppsättning lät en massa efter att jag monterat om dom, riktigt otrevligt högfrekvent ljud. Som tur var visade det sig att spänningen i ramen orsakade missljud så efter att ha justerat skruvspänningen lite försvann oljudet. Dessa var fyra år gamla GT 1450 som snurrat många miljoner (miljarder?) varv innan jag bytte ut dom, min nya uppsättning verkar inte lida av det oljudsproblemet alls så eventuellt var det något med äldre modeller.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

OK, om någon skriver att 1850rpm gentle typhoons är tysta har personen hörselskador. Däremot är GT ett väldigt bra val, högt tryck och ett trevligt ljud så länge man har lyckats skruva dit dom rätt. Min förra uppsättning lät en massa efter att jag monterat om dom, riktigt otrevligt högfrekvent ljud. Som tur var visade det sig att spänningen i ramen orsakade missljud så efter att ha justerat skruvspänningen lite försvann oljudet. Dessa var fyra år gamla GT 1450 som snurrat många miljoner (miljarder?) varv innan jag bytte ut dom, min nya uppsättning verkar inte lida av det oljudsproblemet alls så eventuellt var det något med äldre modeller.

och vilka är GT fläktar ?
antar att du menar gentle typhoon:) men om jag köper dom som går i 1450 rpm och ska stress testa cpun med prime95 så kommer dom inte orka kyla för länge för att programmet är så himla stress test krävande så cpun kommer bli för varm eftersom jag har min processor överklockad!

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

jaså tjuta? :S har du dom eller vadå? lät ju inte så bra fläktar då. :/

Jag har en 1450 och en 1150 rpm. Den första var för högljudd för mig, den andra bättre. Båda tjöt i vissa varvtal (jag körde med automatisk fläktstyrning).

Det var inget högljutt tjut, men tillräckligt för att irritera mig. Vilket är ganska lätt, då jag stör mig mer på oljud än de flesta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag har en 1450 och en 1150 rpm. Den första var för högljudd för mig, den andra bättre. Båda tjöt i vissa varvtal (jag körde med automatisk fläktstyrning).

Det var inget högljutt tjut, men tillräckligt för att irritera mig. Vilket är ganska lätt, då jag stör mig mer på oljud än de flesta.

tjuter dom så har ni säkert fått måndags exemplar! dom typhoon jagh ar lyssnat på hörs inget tjut överhuvudtaget.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

tjuter dom så har ni säkert fått måndags exemplar! dom typhoon jagh ar lyssnat på hörs inget tjut överhuvudtaget.

Kan vara så. Köpte dem för länge sedan så de kanske har justerat lite i tillverkningen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Kan vara så. Köpte dem för länge sedan så de kanske har justerat lite i tillverkningen.

jo kan vara så men att köpa dom med 1850 rpm och sen sänka hastigheten på dom så är dom väl bra för radiator?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

som sagt jag vill ha snabba fläktar på upp till 1800 RPM men också tysta.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Kan vara så. Köpte dem för länge sedan så de kanske har justerat lite i tillverkningen.

dessa borde man ju kunna koppla in på 4 pins adaptern som är kopplad för båda fläktarna så man kan styra dessa fläktar på corsair link väl?
http://www.inet.se/produkt/5321445/scythe-120mm-gentle-typhoo...

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

jo kan vara så men att köpa dom med 1850 rpm och sen sänka hastigheten på dom så är dom väl bra för radiator?

Jag grävde lite djupare och hittade SPCR-recensionen, där detta står längst ned:

"On paper, it scales down nicely, but there's a hidden flaw not shown in the SPL numbers: When slowed to any speed below ~1100 RPM, a sharp tonal spike around 500 Hz appears, and this is clearly audible at ~2 feet. It might be responsible for the slight 1 dBA increase at 900 Hz and below. I tried both of the 1450 RPM samples on hand and heard the same effect; ditto the 1800 RPM models. It also occured with both voltage controllers in the lab. Interestingly, at maximum speed, the tonal sound, a kind of ringing, could be triggered a bit by placing the fan on the wood lab table surface. Putting a soft pad under it eliminated it. This suggests it might be some kind of vibration-induced noise from the bearing, but the odd thing is that it is not apparent with the 800 RPM model.

The tonal effect at reduced speed is distinctive enough to say that for most users, it is best to obtain the fan with the speed/noise you need, and don't bother slowing it down. Soft mounting is recommended for best results."

Recensionen är från 2012, så det är nog samma problem fortfarande.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag grävde lite djupare och hittade SPCR-recensionen, där detta står längst ned:

"On paper, it scales down nicely, but there's a hidden flaw not shown in the SPL numbers: When slowed to any speed below ~1100 RPM, a sharp tonal spike around 500 Hz appears, and this is clearly audible at ~2 feet. It might be responsible for the slight 1 dBA increase at 900 Hz and below. I tried both of the 1450 RPM samples on hand and heard the same effect; ditto the 1800 RPM models. It also occured with both voltage controllers in the lab. Interestingly, at maximum speed, the tonal sound, a kind of ringing, could be triggered a bit by placing the fan on the wood lab table surface. Putting a soft pad under it eliminated it. This suggests it might be some kind of vibration-induced noise from the bearing, but the odd thing is that it is not apparent with the 800 RPM model.

The tonal effect at reduced speed is distinctive enough to say that for most users, it is best to obtain the fan with the speed/noise you need, and don't bother slowing it down. Soft mounting is recommended for best results."

Recensionen är från 2012, så det är nog samma problem fortfarande.

okej tråkigt vill ju inte ha något tjut får väll bli ett par från corsair isf.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Postar den här igen: http://martinsliquidlab.org/2010/11/04/120mm-fan-testing-on-a...

Martin som har mer än lite koll gillar Scythe GT. Skall du ha en tyst förelår han Arctic Cooling F12 som också råkar vara väldigt billig.

Visa signatur

MB: Asus Z270G CPU: 7700K - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*8GB SSD: Samsung 960 EVO SFX: Asus Xonar Essence STX Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3

Permalänk
Skrivet av gaming86:

tjuter dom så har ni säkert fått måndags exemplar! dom typhoon jagh ar lyssnat på hörs inget tjut överhuvudtaget.

Samtliga stora vattenkylnings sidor har Schyte GT som referens i princip, dom är mkt bättre än corsair som inte är passande att ha på radiator alls eftersom dom inte har vanlig kvadratisk ram utan rund ram som ej tätar mot radiatorn. Vilket gör att luften läcker ut på sidorna. Schyte GT har mkt högre statiskt tryck i praktiken då dom inte behöver en shroud för att funka optimalt, vilket dom flesta andra fläktar behöver.

Ang högfrekvent ljud/vibration, köp två silikontätningar till dina GT 1450rpm(1850 är onödigt på en H80i radiator då du kör push pull, du kommer inte få lägre temp med 1850rpm helt enkelt) Tätningarna tätar dels helt tätt mot rad. och eventuella vibrationer/oljud tystas.

Tätningar: http://www.inet.se/produkt/8903469/nexus-120mm-silicon-absorb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

Jojo men nu är det så att dom du länka har inte så hög rpm och skulle man behöva stress testa cpun så kommer dom inte kunna kyla så bra för att dom har lägre rpm och prime95 är rätt stress krävande :/

Alltså du vet att det är typ samma fläkt som sitter på va? Så ifall du ökar med RPM så kommer dom låta mer än dom du redan har så om du vill att de ska vara tystare så måste du gå ner i RPM inte upp om det nu inte är nå fel på dina fläktar så att de låter ovanligt mycket eller om styrningen på dom är trasig. Jag skulle nästan tippa på att det är nå knasigt med corsair link. typ http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=112834

(nu är det här med h100i men sitter ju samma fläktar på den å det är en radiator så man kan ju dra några slutsatser ifrån det) http://www.kitguru.net/components/cooling/henry-butt/corsair-... som du ser här så skiljer det sig väldigt lite i ljudnivå på SP quiet edition och stock fläktarna när de är i quiet mode för att det är typ samma fläkt (det skiljer 1grad och 1dB i det testet mellan stock och SP QT) Som jag sa tidigare så är imo inga fläktar "tysta" över 1500rpm oavsett hur bra dom är, det låter när det åker mycket luft åker igenom dom å det kan man inte att komma undan, så länge de inte ger ifrån sig missljud (som bra fläktar oftast inte gör) så är dom väldigt tysta så länge man kör med låg RPM.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jag grävde lite djupare och hittade SPCR-recensionen, där detta står längst ned:

"On paper, it scales down nicely, but there's a hidden flaw not shown in the SPL numbers: When slowed to any speed below ~1100 RPM, a sharp tonal spike around 500 Hz appears, and this is clearly audible at ~2 feet. It might be responsible for the slight 1 dBA increase at 900 Hz and below. I tried both of the 1450 RPM samples on hand and heard the same effect; ditto the 1800 RPM models. It also occured with both voltage controllers in the lab. Interestingly, at maximum speed, the tonal sound, a kind of ringing, could be triggered a bit by placing the fan on the wood lab table surface. Putting a soft pad under it eliminated it. This suggests it might be some kind of vibration-induced noise from the bearing, but the odd thing is that it is not apparent with the 800 RPM model.

The tonal effect at reduced speed is distinctive enough to say that for most users, it is best to obtain the fan with the speed/noise you need, and don't bother slowing it down. Soft mounting is recommended for best results."

Recensionen är från 2012, så det är nog samma problem fortfarande.

Har en GT 1850 som är knasig, men den har jag borrat upp skruvhålen på lite och det kan va orsaken(ramen kan ha slagit sig lite tror jag). Dom är byggda med enorm precision, det är verkligen NOLL glapp lagren.

Men som sagt, silikontätning bör man alltid använda av flera anledningar.

Jag kan nog hitta 100 tester som säger att GT är bäst mer eller mindre, känns som dom överväger det fåtal som har haft problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Samtliga stora vattenkylnings sidor har Schyte GT som referens i princip, dom är mkt bättre än corsair som inte är passande att ha på radiator alls eftersom dom inte har vanlig kvadratisk ram utan rund ram som ej tätar mot radiatorn. Vilket gör att luften läcker ut på sidorna. Schyte GT har mkt högre statiskt tryck i praktiken då dom inte behöver en shroud för att funka optimalt, vilket dom flesta andra fläktar behöver.

Ang högfrekvent ljud/vibration, köp två silikontätningar till dina GT 1450rpm(1850 är onödigt på en H80i radiator då du kör push pull) Tätningarna tätar dels helt tätt mot rad. och eventuella vibrationer/oljud tystas.

Tätningar: http://www.inet.se/produkt/8903469/nexus-120mm-silicon-absorb...

men räcker det inte bara med typhoon fläktarna imellan radiatorn utan tätningar eller är det ett måste ha tätningar imellan?
och passar dom tätningarna typhoon 1850 rpm ?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Alltså du vet att det är typ samma fläkt som sitter på va? Så ifall du ökar med RPM så kommer dom låta mer än dom du redan har så om du vill att de ska vara tystare så måste du gå ner i RPM inte upp om det nu inte är nå fel på dina fläktar så att de låter ovanligt mycket eller om styrningen på dom är trasig. Jag skulle nästan tippa på att det är nå knasigt med corsair link. typ http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=112834

(nu är det här med h100i men sitter ju samma fläktar på den å det är en radiator så man kan ju dra några slutsatser ifrån det) http://www.kitguru.net/components/cooling/henry-butt/corsair-... som du ser här så skiljer det sig väldigt lite i ljudnivå på SP quiet edition och stock fläktarna när de är i quiet mode för att det är typ samma fläkt (det skiljer 1grad och 1dB i det testet mellan stock och SP QT) Som jag sa tidigare så är imo inga fläktar "tysta" över 1500rpm oavsett hur bra dom är, det låter när det åker mycket luft åker igenom dom å det kan man inte att komma undan, så länge de inte ger ifrån sig missljud (som bra fläktar oftast inte gör) så är dom väldigt tysta så länge man kör med låg RPM.

jo det fattar jag med att max 1500 rpm innan det blir för högljudet men vad jag vill säga är att dom 1500 rpmen räcker ju inte till om man skulle behöva prime95 testa cpun och dom max körs på 1500 rpm för att prime95 drar igång värmen nått soppas. Så hur ska jag göra? eller vilka ska jag köpa.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag kan nog hitta 100 tester som säger att GT är bäst mer eller mindre, känns som dom överväger det fåtal som har haft problem.

De tog bara hänsyn till de testexemplar de hade fått skickat till sig från Scythe, vilket var ett par stycken av varje variant som jag förstod det. Allt tyder på att den speciella lagringen är orsaken, och att det bara gäller de varianter som har högre max-rpm än ~1100.

Men GT-serien är helt klart kvalitetsfläktar, och är så vitt jag vet bäst (effektivast) på marknaden för montering på kylfläns/radiator.

I mitt fall hjälpte inte silikonstripparna på min Noctua NH-U12P (SE2) - jag hade bara en fläkt monterad, att blåsa genom kylaren, och både GT 1450 och 1150 tjöt. Det värsta var att tjutet förstärktes av Noctuakylaren - när jag satte fingret mot så tjöt det betydligt mindre, och vibrationerna kändes tydligt.

Nuförtiden kör jag med en "ljudlös" Nexus, men så har jag inte så stort kylningsbehov heller.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av gaming86:

men räcker det inte bara med typhoon fläktarna imellan radiatorn utan tätningar eller är det ett måste ha tätningar imellan?
och passar dom tätningarna typhoon 1850 rpm ?

Ja dom passar, nej ta även gummitätning. Det blir tystare och effektivare. 1450rpm med tätning lär vara effektivare än 1850rpm utan tätning om man säger så. Men jag skulle ta 1450rpm som sagt för du kommer inte få lägre temp med kraftigare fläkt än så. Radiatorn är såpass tunn och du kör push pull. För att få lägre temp behöver du en större radiator.

Snåla inte på tätningarna, dom kostar ju typ 29kr eller nåt, kör alltid med gummi brickor/tätning eller bara gummipluppar när det går.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

De tog bara hänsyn till de testexemplar de hade fått skickat till sig från Scythe, vilket var ett par stycken av varje variant som jag förstod det. Allt tyder på att den speciella lagringen är orsaken, och att det bara gäller de varianter som har högre max-rpm än ~1100.

Men GT-serien är helt klart kvalitetsfläktar, och är så vitt jag vet bäst (effektivast) på marknaden för montering på kylfläns/radiator.

I mitt fall hjälpte inte silikonstripparna på min Noctua NH-U12P (SE2) - jag hade bara en fläkt monterad, att blåsa genom kylaren, och både GT 1450 och 1150 tjöt. Det värsta var att tjutet förstärktes av Noctuakylaren - när jag satte fingret mot så tjöt det betydligt mindre, och vibrationerna kändes tydligt.

Nuförtiden kör jag med en "ljudlös" Nexus, men så har jag inte så stort kylningsbehov heller.

Åh blev det det där stämmgaffel aktiga ljudet på noctuan? Dom gör sig inte på såna typer av kylflänsar, dom är eg. lite för kraftiga för en tunn 25mm rad. som H100i tex. När dom har mer motstånd(tex. en riktig rad 63mm tex) så gör dom sig bäst. Och tätat mot rad. då såklart annars blir det inget tryck-motstånd

Dom är känsliga, inbillar mig att mina trivs bäst monterade stående. Inte lika bra monterade i liggande tex i taket.

Har ett par Schyte GT 3000rpm som jag PWM moddat, dom är det rätt ok blås i vill jag lova Förvånansvärt tysta men dom trivs ju att gå på max liksom,

Permalänk
Skrivet av gaming86:

vad menar du?

Båda fläktarna är grymma! Du kommer bli nöjd vilken du än köper!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Skrivet av gaming86:

Köp dom här !!! https://www.inet.se/sok/cougar

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Ingen utav dom. Är du ute efter prestanda fläktar som är extremt tysta så är det Noctua som gäller.

http://www.inet.se/kategori/419/120mm/285/noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastman:

Ingen utav dom. Är du ute efter prestanda fläktar som är extremt tysta så är det Noctua som gäller.

http://www.inet.se/kategori/419/120mm/285/noctua

Tänkte precis fråga varför ingen sagt något om Noctua än.

Visa signatur

// Phantek EVOLV // 5820k // Asus x99-A //
// Corsair Vengeance 32GB // Corsair AX1200i // 2 x Nvidia GeForce GTX 980 Ti //

Permalänk

Noctua nämns inte pga. att Schyte GT är mkt bättre, förvisso på tunna rads funkar dom men nja tycker dom är överskattade. Gillar dock alla tillbhör noctua skickar med. Borde säljas löst

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Noctua nämns inte pga. att Schyte GT är mkt bättre, förvisso på tunna rads funkar dom men nja tycker dom är överskattade. Gillar dock alla tillbhör noctua skickar med. Borde säljas löst

TS här igen men funkar gt fläktarna till corsair link om jag vill koppla in dom så dom kan styras i programmet? annars är det rätt kört isf.
tex dessa borde väl passa för att sen styra fläktarna via corsair link2 ? http://www.inet.se/produkt/5322229/corsair-air-series-sp120-h...
vet inte om dom är bättre än dom standard fläktarna jag har på nu men men det verkar så, en snubbe visar på youtube att dom jag länka är tystare

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB