Vad händer om man ejectar windows-disken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ja e la hemma
Registrerad
Dec 2011

Vad händer om man ejectar windows-disken?

Jag såg precis att om man högerklickar på "Safely Remove Hardware and Eject Media"-ikonen i startfältet (typ) så kan man ejecta sina diskar. Vad skulle hända om jag ejectade min disk där Windows bl.a. är installerat? Låter spännande!

Fractal Define R5 || Coler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO Series 500GB || 2x 300 GB HDD
BF3 Nick: Mindez1 Mumble: Oskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Maj 2002

Den kommer antagligen att säga att du inte kan slutföra åtgärden, du kan väl testa, du verkar ju intresserad av vad som händer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ja e la hemma
Registrerad
Dec 2011

Nje, inte när jag pluggar. Har för många rutor uppe för att behöva öppna dom igen. Någon frivillig som ställer upp?

Fractal Define R5 || Coler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO Series 500GB || 2x 300 GB HDD
BF3 Nick: Mindez1 Mumble: Oskar

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av OskarD90:

Nje, inte när jag pluggar. Har för många rutor uppe för att behöva öppna dom igen. Någon frivillig som ställer upp?

Du, du har ju uppenbarligen tid för annat än plugg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av OskarD90:

Gjort det, går inte.

Filer används från den hårddisken vilket gör att Windows (från redan innan) har "låst" den hårddisken.

Nä, skojade bara. Din data kommer att spruta eld och bli till en snabare data!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Har aldrig provat, men antar att nån varningsruta kommer upp. Skulle hela åtgärden gå igenom slocknar väl datorn helt enkelt

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av OskarD90:

Provade ej men du kommer antagligen få felmeddelande i samma stil som när du försöker med en USB som har nånting på gång.

Edit: Pewtah hann före.