Hur gör ni när ni rengör era system?

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni rengör era system?

Snart dags för mig att uppgradera ett par komponenter i burken och tänkte i samma veva ta och tömma det på vatten och rengöra det.
Monterade ihop systemet och fyllde upp med vatten för 4 mån sedan ca, men jag kan ana en något brunaktig ton som uppstått i vattnet, ser lite sunkigt ut. Har använt mig av EKs färdigblandning, inga tillsatser utöver det.

Hur rengör man smidigast systemet?
Är jag helt ute och cyklar om jag först tömmer det gamla vattnet, fyller upp det med vanligt vatten utspätt med ex denna: http://www.coolingstuff.se/p/201/sysclean-hpd för att sedan låta det gå i tag och därefter åter tömma det och fylla upp med lämplig färdigblandning?

Hur gör ni?

Mvh

Permalänk

Jag har för att rengöra systemet använt äppelcidervinäger och vatten.. men kör inte i mera än 30% jag körde 50% och då började systemet läcka.. plus att de är ganska stadigt och blanda inte i nå annat än vatten.. hehe som tillsats använde jag bara helt vanligt glykol.. typ 20% i vattnet.. inga problem överhuvudtaget

Visa signatur

AMD Phenom II x4 960T@4.0Ghz 20x200MHz 1.45v vcore - Asus Sabertooth 990FX - 8Gb DDR3 Corsair Vengeance LP 1600MHz Minnessynkning 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS) - ATI Radeon HD4870 1GB - c:250Gb Samsung SSD 840 EVO - D: DVD-Brännaren Plus en jävla massa diskar = Total storlek 8616.4 GB (2999.2 GB ledigt)

Permalänk
Medlem

Ok, någon annan som kan ge lite input?
Framförallt den lilla flaskan jag länkade till jag undrar över.
Kom igen!

Permalänk

Töm. Köp dest. vatten. Fyll, låt det gå, töm, fyll kör.
Funkat för mig i 10år+. Jag har iof aldrig haft problem med någon brun hinna.

Blanda inte en massa olika metaller, ha inte i en massa skit i vattnet.