Permalänk
Entusiast
Skrivet av thereal_twisted:

Han kanske vill kunna komma in i datorn sen också när kylaren är monterad

Kommer aldrig gå tillbaks till luft, saknar inte min enormt gigantiska silverarrow alls. Jag bytte till 90% pga att det finns inga bra luftkylare som inte är enorma och jag är inne å grejar i burken alldeles för ofta. Har kört med fulltower XL-atx size så det är inte chassiet som är för litet heller.

Kan tänka mig luft om dom blir lika kompakta som vatten men känns osannolikt

Ser man till prestanda per krona samt även ljudnivå så är ju luftkylarna avsevärt mycket bättre. De bästa luftkylarna går ju jämnt med H100 och då avsevärt mycket tystare. Går ju att byta fläktarna på H100... men då sticker totalkostnaden iväg än mer. Visst har jag funderat på vattenkylning själv, men då skulle det bli ett helt system och inte ett färdigt paket.

Skrivet av RiFTER:

Har extremt höga minnen, sitter kylflänsar på dem. Jag har inte kommit över någon bra presterande kylare som jag kan montera utan att den tar i flänsarna. Sitter 4x4GB Corsair Vengeance minnen i. Googla så ser ni storleken.

EDIT: Står på jobbet, har lite svårt att svara snabbt på alla inlägg som kommer.

Det förklarar saken, då förstår jag varför du vill ha det

Man får knappt in ett f***hår mellan den främre fläkten och mina LP-minnen...

Permalänk

Är absolut medveten om det, har en Silverarrow som ju fortfarande är måttstocken för luftkylare typ.

Fläkt byte på 100/100i är enligt mig ett måste, dels är dom medföljande inte gjorda för radiatorer och dom låter nåt fruktansvärt. Kostnaden orar mig inte så mkt, det är bara en tidsfråga innan jag sitter med en full custom loop.

Kör en H20 620 på ena 7970 kortet faktiskt, funkar nåt helt otroligt bra, kortet går aldrig över 50C i spel och det låter så mkt som en Schyte GT gör vid 1500rpm. Tyvärr är andra kortet luftkylt så det tar över lite hehe