Vad kan man använda sina 100/100mbit till?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Jag är nyfiken på vad ni betalar för er 100mb hastighet. Här var jag bor så betalar jag 300kr för att få 18mb internet.

Jag betalar 100:- för 100, comhem studentrabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag är nyfiken på vad ni betalar för er 100mb hastighet. Här var jag bor så betalar jag 300kr för att få 18mb internet.

1 års erbjudande från Telia gav mig 100/100 för 259Kr i månaden sedan blir det 399.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Hittade massor av servrar själv.
Såg detta och tänkte kanske dra upp en men jag gick in i spelet och hittade massor av servrar. Några från ryssland också. Fanns helt klart servrar med låg ping som man kunde spela på om man ville.
Så därför sket jag i att dra upp ännu en server som ingen kommer spela på

Överdrivet många servrar finns det inte. http://www.gametracker.com/search/bf2142/ De med låg ping har oftast konstiga regler som Friendly fire on och typ 600 tickets per lag. Lagom roligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag är nyfiken på vad ni betalar för er 100mb hastighet. Här var jag bor så betalar jag 300kr för att få 18mb internet.

996:- / kvartalet för 100/100

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Sötast

Skaffa en kompis med samma lina.

Scripta två ftp program till att ladda upp och ner samma filer om och om igen för all framtid så att du får "nytta för pengarna"...

Permalänk
Medlem

ett tips, gå ner till 10/10 eller liknande, jag sitter på 10/10 fiber för 149kr i månaden och för pengarna jag slipper lägga på dyrt bredband köper jag annat för!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

ett tips, gå ner till 10/10 eller liknande, jag sitter på 10/10 fiber för 149kr i månaden och för pengarna jag slipper lägga på dyrt bredband köper jag annat för!

Tror en majoritet lägger 100-200:- extra för 100Mbit än att sitta och vänta på att saker ska ladda.
Grattis om du kör 10Mbit utan att klaga, skulle själv bli galen efter ett tag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

jösses......lönt

Ser ingen skillnad på min fråga och på alla andras där man t.e.x frågar hur man kan klämma ut dom sista PPD ur sitt grafikkort för att folda så fort som möjligt. Såklart man vill utnyttja all kraft som man har tillgänglig om man nu kan göra någonting bra med den. Internet leverantörerna tjänar säkert miljontals kr på folk som bara utnyttjar några få % av sin lina. Så vad är då problemet med att fråga efter förslag på vad man kan använda brandbredden man faktiskt betalar för när man för tillfället inte använder upp allt?

Skrivet av Falcon:

Klart att det är ett "problem". Om du småsurar över det och skapar en tråd här, det är ett problem. Tro mig.

Nä, det finns ingen ISP som erbjuder 40 / 5. Men om du ringer dit kanske de kan strypa det till den nivån.

Kan kalla det för problem om det gör dig glad men läs mitt svar till thexps. Dessutom är 40/5 eller 40/40 fortfarande inte intressant för mig överhuvudtaget då jag faktiskt behöver 100mbit för att t.e.x kunna streama någorlunda bra hd kvalitet i realtid till kompisar. Men då jag mestadels av tiden inte använder hela bandbredden så kan den ju användas till annat då jag redan har en dedicerad serverdator för just sådant.

Skrivet av hölmiz:

Du kan ju installera en folding klient och börja folda!

Nu vart jag allt sugen på att börja igen testade att folda lite för något år sedan. Kolla ikonen under mitt namn^^ Men just nu tror jag inte det är värt det då jag behöver ny hårdvara för att komma upp i vettiga PPD. Men tack ändå:)

Skrivet av Ozzed:

Sätt upp en Battlefield 2142 server som kör conquest. Den närmaste ligger just nu i USA så det är kass ping för typ alla i europa. Då blir du av med kanske ~5mbit till, om du kör 64 spelare.

Nja gillar inte bf 2142 alls så det är alldeles för mycket jobb för något man inte gillar. Det hade dock varit nice med en 1942 server men vad jag har för mig att det är väldigt mycket arbete med att administrera en 1942 server. Det jag skulle behöva är något mer liknande tor som alltså inte kräver något underhåll men ändå gör något vettigt.

Skrivet av frostfield:
Dold text

Gör tor-noden till en exit node så kommer det nog gå åt...

Tackar för det mest seriösa svaret hittills:) Dock har jag redan tänkt tanken och övervägt det men tycker inte det är värt det. Visst risken att farbror blå skulle knacka på är minimal men vill knappast bli förväxlad med den lilla andelen folk på tor som är mindre lagliga utav sig.

Skrivet av Uzanar:

Det gör väl ingenting egentligen? När fiberoptik väl är installerat så är det ju som det är, jag tycker inte du borde känna dig "skyldig" eller irriterad över att du inte utnyttjar din bandbredd fullt ut. Det är inte forsande vatten från ett läckande rör vi talar om här

Nej det är det ju såklart inte^^ Dock så skulle det inte skada att utnyttja all bandbredd till något vettigt som ett tor node. Då det knappt kostar mig något extra alls. Blir några kr på elräkningen på sin höjd då jag redan måste ha en dedicerad server igång.

Skrivet av Bananas2thebeat:

1) Berätta för dina grannar att du vill sakta ner deras internet genom att maxa bandvidd.
2) Ring din internetleverantör och berätta att ditt internet går för fort.
3) Sätt upp en gratis furry-porr-site.
4) Gå ut i vårsolen och få perspektiv på dina problem.

1. Nu får du nog ta och förklara dig. Sitter på fiber inte på ett 3g modem så varför skulle mitt maxande av vad jag betalar för påverka grannarna? Om det nu skulle göra det får dom ta och felanmäla det till sin Internetleverantör då dom uppenbarligen inte kan hålla vad dom lovar.
2. Fast det går ju knappast för fort har du ens läst mina inlägg eller läser du bara rubriken på forumtrådar?
3. Första halv seriösa svaret ifrån dig i alla fall. Dock vill jag hålla på med rumsrena saker som jag tycker är vettiga.
4. Finns tyvärr ingen vårsol där jag befinner mig just nu:( Och läs svaret till thexps.

Skrivet av TheWolfbane:

Skriv ett script, om du inte vet hur googla.

Sedan när du vet hur du ska programera lite så sätter du en bot på googla dina problem som är meningslösa...

Alltså suck. Hur lågt kan man sjunka egentligen. Trodde bättre om medlemmarna på Sweclockers än så här. Du får gärna posta en länk till en google sökning som svarar på min fråga. Annars kan du faktiskt ta och vara tyst om du inte kan bidra med något som tillför diskussionen.

Skrivet av Pellepelikan:

Jag hade satsat på att seeda saker som är open-scource, typ linux distar och liknande om jag hade ditt problem. Kräver ju dock lite hårddisksutrymme men det kan ju alltid vara bra att ha i framtiden:)

Detta är ett bra sätt att bidra med bandbredd problemet är bara att Linux distros har en tidens att redan vara väldigt bra seedade. Så det är mycket jobb att komma upp och hålla höga seednings hastigheter. Dessutom måste man ta bort och lägga till nya torrenter så fort en ny version kommer mm.

Skrivet av igulfast:

Har du planer på köra bilen i dess teoretiska toppfart konstant också?

Då jag råkar vara laglig av mig så håller jag faktiskt aktuell hastighetsbegränsning så sämre jämförelse får man faktiskt ta och leta efter. Men jag kan la ta och fortsätta på den jämförelsen.. Jag påstår att 100mbit är som att äga en snabb lyxbil så varför skulle du inte ta och maxa den på en bana? Har du bara den snabba bilen för att titta på eller?
Förstår att du bara skämtar men kan folket inte försöka vara lite mer seriösa?

Skrivet av Allexz:

Skaffa en kompis med samma lina.

Scripta två ftp program till att ladda upp och ner samma filer om och om igen för all framtid så att du får "nytta för pengarna"...

Alltså är inte intresserad av att slösa bort bandbredden är intresserad av saker som faktiskt gör skillnad för andra.

Skrivet av Oliver91:

ett tips, gå ner till 10/10 eller liknande, jag sitter på 10/10 fiber för 149kr i månaden och för pengarna jag slipper lägga på dyrt bredband köper jag annat för!

Läs svaret som jag skrev till Falcon. 10/10 är ett ännu sämre alternativ. Dessutom råkar jag ha 100/100 i hyran så kan inte spara in något.

Oj oj oj vilken lång post det blev o.0 Regel nr 1: Gå aldrig och lägg dig efter att ha postat en tråd på Sweclockers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Jag är nyfiken på vad ni betalar för er 100mb hastighet. Här var jag bor så betalar jag 300kr för att få 18mb internet.

299:-/mån (Bahnhof 100/100Mbps via stadsnät).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robanswe:

1. Nu får du nog ta och förklara dig. Sitter på fiber inte på ett 3g modem så varför skulle mitt maxande av vad jag betalar för påverka grannarna? Om det nu skulle göra det får dom ta och felanmäla det till sin Internetleverantör då dom uppenbarligen inte kan hålla vad dom lovar.

Är ju inte personen du citerade men det är ganska vanligt att t.ex en trappuppgång delar på 100Mbit/1Gbit.
I vissa fall även ett kvarter/by. Dock är ju antalet folk som försöker använda hela linan liten så detta har fungerat bra i många år.

Vet du att du har 10Gbit uplink i källaren är det ju bara tuta och köra.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robanswe:

http://vaskadatatrafik.se/
Bara att börja vaska

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det handlar inte om det utan om att en 100-lina sällan är flaskhalsen idag utan de ligger på andra ställen.

Vilket är min poäng

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är ju inte personen du citerade men det är ganska vanligt att t.ex en trappuppgång delar på 100Mbit/1Gbit.
I vissa fall även ett kvarter/by. Dock är ju antalet folk som försöker använda hela linan liten så detta har fungerat bra i många år.

Vet du att du har 10Gbit uplink i källaren är det ju bara tuta och köra.

Det är Telia som sköter det hela och vi har inte haft några problem hittills. Så ja det ska bara vara att tutta och köra. Dessutom även fast jag skulle påverka andra så är det ju knappast mitt fel eller problem. Det är ju i så fall Internet leverantören som inte kan hålla vad den lovar.

Permalänk
Medlem

Ush vad trött jag blir på sådant här resonemang.
Är som när man är i fjällen med någon som köpt heldags liftkort och MÅSTE ha MAX valuta för pengarna och måste stressa upp och ner i backen heeeela dagen för att få max valuta för pengarna.
Istället för att njuta och ta det lugnt.

Med ditt resonemang skulle du alltså om du hade oändligt med minuter på mobilen koppla upp dig till någons hem telefon eller något bara för att.
Eller åka 5 varv med bussen/pendeln/t-banan innan du går av.
Eller slå på varenda elektronik apparat du har för att du har gratis el i hyran.
Eller varför inte ha på varenda kran i huset eftersom du har gratis vatten i hyran.
Man måste ju trotts allt maxa allt man har för att få "valuta" för pengarna...

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Flera skriver att ni seedar "lagliga" torrents. Då undrar man ju vad det är för lagligt ni seedar. Låter lite som BS om man ska tro att det enda som seedas och laddas hem är lagliga toorents.

Permalänk
Medlem

Själv har jag 100 för att slippa vänta på saker. Aldrig reflekterat över att maxa användningen dygnet runt men men...

Här har du en drös @home program. Bara att hjälpa mänskligheten med diverse problem.

http://folding.stanford.edu/
http://setiathome.berkeley.edu/
http://boinc.fzk.de/poem/
http://einstein.phys.uwm.edu/
http://volunteer.cs.und.edu/subset_sum/
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ush vad trött jag blir på sådant här resonemang.
Är som när man är i fjällen med någon som köpt heldags liftkort och MÅSTE ha MAX valuta för pengarna och måste stressa upp och ner i backen heeeela dagen för att få max valuta för pengarna.
Istället för att njuta och ta det lugnt.

Med ditt resonemang skulle du alltså om du hade oändligt med minuter på mobilen koppla upp dig till någons hem telefon eller något bara för att.
Eller åka 5 varv med bussen/pendeln/t-banan innan du går av.
Eller slå på varenda elektronik apparat du har för att du har gratis el i hyran.
Eller varför inte ha på varenda kran i huset eftersom du har gratis vatten i hyran.
Man måste ju trotts allt maxa allt man har för att få "valuta" för pengarna...

Sa aldrig att jag måste maxa det och har sagt minst 10 gånger att det inte får vara jobbigt att göra det eller ta en massa tid. Så förstår inte vad du snackar om faktiskt. Det är ju därför jag frågar efter saker som tor där du bara trycker på några knappar sen så är det igång i flera månader utan underhåll och gör nytta.

Skrivet av Trixtr:

Flera skriver att ni seedar "lagliga" torrents. Då undrar man ju vad det är för lagligt ni seedar. Låter lite som BS om man ska tro att det enda som seedas och laddas hem är lagliga toorents.

Det är faktiskt helt lagliga torrents som jag seedar därav den låga hastigheten på 30mbit det är svårt att komma högre än så utan att slösa tid tycker jag. Då jag bara seedar sådant jag själv har laddat ner någon gång för att jag har behövt det. Tänker ju inte ladda ner saker jag inte behöver bara för att seeda det är för mycket arbete.

Skrivet av Danzle:

Själv har jag 100 för att slippa vänta på saker. Aldrig reflekterat över att maxa användningen dygnet runt men men...

Här har du en drös @home program. Bara att hjälpa mänskligheten med diverse problem.

http://folding.stanford.edu/
http://setiathome.berkeley.edu/
http://boinc.fzk.de/poem/
http://einstein.phys.uwm.edu/
http://volunteer.cs.und.edu/subset_sum/
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/

Tackar för ett seriöst svar ska kolla upp dessa projekt genast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Överdrivet många servrar finns det inte. http://www.gametracker.com/search/bf2142/ De med låg ping har oftast konstiga regler som Friendly fire on och typ 600 tickets per lag. Lagom roligt.

hmm good point, och självklart inte överdrivet många, men det fanns helt klart serverar och det var vad jag såg.
Hur gick det med servern du tänkte dra upp?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robanswe:

Sa aldrig att jag måste maxa det och har sagt minst 10 gånger att det inte får vara jobbigt att göra det eller ta en massa tid. Så förstår inte vad du snackar om faktiskt. Det är ju därför jag frågar efter saker som tor där du bara trycker på några knappar sen så är det igång i flera månader utan underhåll och gör nytta.

Va? Jag sa inget om att du försöker göra det jobbigt för dig. Utan att ditt resonemang att du måste använda all eller nästan alla kraft bara för att du kan är ett knasigt resonemang enligt mig. Tog upp exempel på samma resonemang dock.

Sen att du aldrig pratat om att maxa? Really???

Skrivet av Robanswe:

Såklart man vill utnyttja all kraft som man har tillgänglig om man nu kan göra någonting bra med den. Internet leverantörerna tjänar säkert miljontals kr på folk som bara utnyttjar några få % av sin lina. Så vad är då problemet med att fråga efter förslag på vad man kan använda brandbredden man faktiskt betalar för när man för tillfället inte använder upp allt?

Men då jag mestadels av tiden inte använder hela bandbredden så kan den ju användas till annat då jag redan har en dedicerad serverdator för just sådant.

Nej det är det ju såklart inte^^ Dock så skulle det inte skada att utnyttja all bandbredd till något vettigt som ett tor node. Då det knappt kostar mig något extra alls. Blir några kr på elräkningen på sin höjd då jag redan måste ha en dedicerad server igång.

1. Nu får du nog ta och förklara dig. Sitter på fiber inte på ett 3g modem så varför skulle mitt maxande av vad jag betalar för påverka grannarna? Om det nu skulle göra det får dom ta och felanmäla det till sin Internetleverantör då dom uppenbarligen inte kan hålla vad dom lovar.

Då jag råkar vara laglig av mig så håller jag faktiskt aktuell hastighetsbegränsning så sämre jämförelse får man faktiskt ta och leta efter. Men jag kan la ta och fortsätta på den jämförelsen.. Jag påstår att 100mbit är som att äga en snabb lyxbil så varför skulle du inte ta och maxa den på en bana? Har du bara den snabba bilen för att titta på eller?
Förstår att du bara skämtar men kan folket inte försöka vara lite mer seriösa?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

hmm good point, och självklart inte överdrivet många, men det fanns helt klart serverar och det var vad jag såg.
Hur gick det med servern du tänkte dra upp?

Ganska dött i tråden jag skapade. Om jag ska sätta upp en vill jag ju såklart att den ska vara rankad så att folks poäng räknas, men jag vet inte ens om det går som privatperson, om man måste ha fast IP etc etc. Jag är pigg på att dra igång en, helt klart.. bara det att jag inte vet hur man gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Va? Jag sa inget om att du försöker göra det jobbigt för dig. Utan att ditt resonemang att du måste använda all eller nästan alla kraft bara för att du kan är ett knasigt resonemang enligt mig.

Sen att du aldrig pratat om att maxa? Really???

Ta ditt exempel med att skynda sig till lyften.. Om du nu inte skulle bli negativt påverkat av att skynda dig till lyften varför inte utnyttja lyftkortet till max? Ser inget problem med det.

Du markerade aldrig en rad där jag sa att jag måste eller behöver använda bredbandet till max.

"Såklart man vill utnyttja all kraft som man har tillgänglig"

"Men då jag mestadels av tiden inte använder hela bandbredden så kan den ju användas till annat då jag redan har en dedicerad serverdator för just sådant."

"Dock så skulle det inte skada att utnyttja all bandbredd till något vettigt som ett tor node."

"Sitter på fiber inte på ett 3g modem så varför skulle mitt maxande av vad jag betalar för påverka grannarna?" Ja om jag i teorin skulle maxa bredbandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag är nyfiken på vad ni betalar för er 100mb hastighet. Här var jag bor så betalar jag 300kr för att få 18mb internet.

100/100mbit 259kr i månaden väldigt värt faktist

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sn0w:

Egentligen en riktigt bra sida, den bakomliggande tanken är det inte många som ens funderar över

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Det finns alltid saker som behöver seeders. Kanske TPB:AFK, team smods filmer om man gillar dem osv. Det finns många fler lagliga torrents än linux-distros.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Viket i realiteten är ungefär detsamma eftersom paketprioriteringen på 100/100 till konsumenter är så dålig ändå

Ja allt jag använder så ligger jag på maxat alltid, så i min realitet är det inte som 30/30, väldigt långt ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja allt jag använder så ligger jag på maxat alltid, så i min realitet är det inte som 30/30, väldigt långt ifrån

Hört talas om begreppet cirkelresonemang? Tycker det passar in här.

EOL

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hört talas om begreppet cirkelresonemang? Tycker det passar in här.

EOL

Nej det finns inget sådant resonemang. Och påstår du något annat kommer jag säga motsatsen om och om och om igen ;D

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hört talas om begreppet cirkelresonemang? Tycker det passar in här.

EOL

Ja, Nej.

hoho.

Permalänk
Medlem

Kör du fullgas jämt när du kör bil också?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Jag tycker din ide med ett öppet gäst-wifinätverk låter som en bra ide. www.openwireless.org