Undersökning om internetvanor i olika åldrar och kön!

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

Undersökning om internetvanor i olika åldrar och kön!

Hej Sweclockers!

Som extra arbete efter Nationella proven i matte så ska jag göra en undersökning.
Undersökningen fick handla om vad som helst, jag valde internetvanor.

Det är ingen Rocket Science och det är bara 10 frågor.
Det ända jag behöver är lite insamlad information för att dra lite slutsattser.

Jag tar gärna emot tips på hur jag skulle lagt upp undersökningen ifall det är något som jag missat eller gjort alldeles fel.

Länken till undersökningen finner du här:
https://docs.google.com/forms/d/13FIxqfITBISeC0YygAV1IUjsYT-4...

Jag ber er att svara sanningsenligt, jag har ett system för att ta bort allt som inte är realistiskt.
Denna undersökningslänk har bara gått ut till Sweclockers, för att jag senare ska kunna göra undersökningen hos andra målgrupper och se resultatets ändringar.

Tack på förhand

MVH
Lucas

Lucas är en glad 18 åring, på fritiden älskar han att bygga datorer, spela Volleyboll och Saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2010

Svarat och skickat

| Chassi Caselabs inc | CPU i7-5960X @4.7GHz | GPU 980 Ti @1450Mhz 2-WAY SLI | MOBO ASUS WS/IPMI | RAM Corsair dominator platinum 16GB 2666MHz | PSU AX1500i | 120GB Samsung EVO 840 HDD 2TB WD | QPAD MK-85 | QPAD 5K | Beyer DT770 PRO 80Ω | 1X ASUS ROG SWIFT | 1X ASUS VG248QE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av iSw3de:

Jag ber er att svara sanningsenligt, jag har ett system för att ta bort allt som inte är realistiskt.

Vad skulle vara orealistiskt? Att någon har facebook och samtidigt är gift eller?
Har svarat iaf

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Qpad 5k, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Done.

[ Antec P280 ] [ Fractal Newton R3 600W ] [ AMD FX-8350 @ 5.5Ghz ] [ Asus Sabertooth Rev2.0 990FX ] [ GTX970 OC @ 1.55Ghz]
[ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung 850 Pro 256GB + 4.75TB Hdd ] [ Logitech Z-2300 + G930 ] [ Corsair H80] [ Win10 x64 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009

Varsågod!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Done

I7 4770K @ 4.2ghz <- Noctua NH-U14S | Asus Maximus Hero VI | Kingston HyperX 2400Mhz 16GB| ASUS R9 280X | 120gb A-data SSD + Samsung Evo 250GB |Samsung 1Tb | Corsair RM 850W| FD R4 | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av BergHa:

Vad skulle vara orealistiskt? Att någon har facebook och samtidigt är gift eller?
Har svarat iaf

Inte så mycket, bara där man kunde fylla i själv, vilket bara var en såg jag nu

Lucas är en glad 18 åring, på fritiden älskar han att bygga datorer, spela Volleyboll och Saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Svarat och skickat

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av BergHa:

Har svarat iaf

Skrivet av iSw3de:

Inte så mycket, bara där man kunde fylla i själv, vilket bara var en såg jag nu

75 > Ålder <6 ?

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Admin för Spelclockers, fråga mig!
| Sweclockers Mumble-Server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Xiqt:

Svarat och skickat

Skrivet av BergHa:

Har svarat iaf

Skrivet av SirMacke:
Skrivet av HDG:

Varsågod!

Skrivet av pimpy:

Tackar,
Ska bli intressant att få se vad det blir för resultat på andra ställen som är utanför Sweclockers.
Skulle också varit kul att se om någon av andra könet svarade så man får en bild från den sidan med

Då väldigt många inte spelar så har jag lagt till en fråga nu, ni som redan har svarat ska inte svara igen, men jag lade till en fråga där man kort kan skriva vad man primärt använder tiden på datorn till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2007

När kommer resultatet presenteras ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kawlmar
Registrerad
Feb 2009

Svarat

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 32GB (1600MHz) DDR III | Intel 320 Series 120GB x 2 | ASUS GeForce GTX 780 3GB | DELL U2312HM x 3 --> Galleriet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byhåla
Registrerad
Dec 2007

Done.

MBP 13" Retina.
Z3 Compact.
Nexus 7 2013 32GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av iSw3de:

Hej Sweclockers!

Som extra arbete efter Nationella proven i matte så ska jag göra en undersökning.
Undersökningen fick handla om vad som helst, jag valde internetvanor.

Det är ingen Rocket Science och det är bara 10 frågor.
Det ända jag behöver är lite insamlad information för att dra lite slutsattser.

Jag tar gärna emot tips på hur jag skulle lagt upp undersökningen ifall det är något som jag missat eller gjort alldeles fel.

Länken till undersökningen finner du här:
https://docs.google.com/forms/d/13FIxqfITBISeC0YygAV1IUjsYT-4...

Denna undersökningslänk har bara gått ut till Sweclockers, för att jag senare ska kunna göra undersökningen hos andra målgrupper och se resultatets ändringar.

Tack på förhand

MVH
Lucas

Done!

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 920, Antec kühler 620, Asus P6T-Deluxe, Corsair Dominator 6*2GB 1600Mhz, XFX Core Edition 750W, Nvidia GTX 770

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Proxyn på jobbet blockade sidan men jag gör det när jag kommer hem!

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth z77 | GTX 690 | AX1200 | 16GB DDR3 | 4x180GB SSD Raid-0 + 2x180GB OSDisk]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Kringutrustning] [DENON AH-D400 | Sennheiser PC360 | Argon 7460A | Asus PB278Q+VE278Q]

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av truppenrille:

När kommer resultatet presenteras ?

Jag tänker ta in ca 30 resultat från några olika platser, mest för att inte enbart få resultat från ett datorforum.
Sen kommer jag kolla lite intressanta saker och gallra vad jag ska redovisa

Jag tackar alla att jag fått in 30 svar på mindre en en halvtimme, bra jobbat! Trevlig information med!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Okt 2012

Svarat kul grej, undrar vad resultatet blir

THE GAME

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Under din säng
Registrerad
Jul 2012

Då var det gjort

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." -Ernst Kirchsteiger

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Finns inget alternativ att säga att man INTE spelar, och vilket spel man spelar mest är inte tillämpbart för mig eftersom jag t.ex. spelar ett spel tills jag har klarat det och kör sedan nästa. Alla sitter inte fast i WoW/Battlefield träsken

Om jag inte har ett facebook konto så kan jag inte heller använda det dagligen.

EDIT: Det jag ville ha sagt är att det är väldigt viktigt att vara tydlig (jag har en relation med min mamma) i en undersökning. Och att formulera frågor så att de är värdeneutrala (folk avskyr kanske spel) och täcker alla möjliga kombinationer av svar (om du har ett facebook konto, använder du det dagligen?).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Jag har också fyllt i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Klart! Får man en hemlig present?

Fractal Design Define XL R2 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core I7 4770K | Asus GTX 780 SLI | Kingston XMP Beast 16GB | Fractal Design Testla R2 800W | Intel 335 240GB | Noctua NH-U14S | ASUS VG248QE | Ducky G2Pro TKL MX Blue | Zowie EC1-A | Sennheiser G4ME One

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av exodeus:

Finns inget alternativ att säga att man INTE spelar, och vilket spel man spelar mest är inte tillämpbart för mig eftersom jag t.ex. spelar ett spel tills jag har klarat det och kör sedan nästa. Alla sitter inte fast i WoW/Battlefield träsken

Om jag inte har ett facebook konto så kan jag inte heller använda det dagligen.

Du har helt rätt i den frågan, miss av mig!

Facebook frågan fick bli som den blev då jag inte fick till någon inställning för att inte behöva svara på båda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2009

Done and done

Skickades från m.sweclockers.com

FX-8320, BeQuiet! SR2, GA_900FXA-UD3 beta Bios, XMS3 16GB,
SLi GTX 670 2GB, 4x ssdNOW300V 120GB 1gen, Air 540
OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av iSw3de:

Jag tänker ta in ca 30 resultat från några olika platser, mest för att inte enbart få resultat från ett datorforum.
Sen kommer jag kolla lite intressanta saker och gallra vad jag ska redovisa

Jag tackar alla att jag fått in 30 svar på mindre en en halvtimme, bra jobbat! Trevlig information med!

Bra initiativ, kul att se lite statistik på Swecarna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Vet inte, men jag kanske var den första som fick välja "kvinna"?

| Gainward Phantom GTX 770 | i5 3470 | XFX ProSeries Core Edition 550W | MSI B75MA-P45 | InWin Fanqua Miditower | Kingston 8GB RAM CL9 1666mhz | Corsair Vengeance 2000 | Razer Lycosa | Razer Deathadder Respawn | Windows 7 Ultimate 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2008

Klart.

Dator:[Core i7 3770K @ 4,3ghz][Corsair H80i][Radeon HD7970][Mem12gb1600 Corsair][256gb SSD][1,5tbHDD][OS:Win7Ulti][Byggdes:20130616]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Svarat! Lycka till.

Ducati Streetfighter 848 Akrapovic IBC HT-map -13
Yamaha FZR 1000 -87

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Så, svarat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Aug 2012

Exemplariskt. Svarat!
Du borde dock ha frågorna "Vilka sociala nätverk är du medlem på?" "Vilka är du aktiv på?"

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2006

Varsågod!

GTX 590 Quad SLI > http://www.sweclockers.com/galleri/8264-bf3-goes-quad-sli-gtx-590

DELL U2711 IPS, 5 av 5 toasters.