Asus Raidr PCI Express SSD kliver upp till 830 MB/s – lanseras i maj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Nej inte än, de lanserade rätt nyligen en ny styrkrets för sitt enterprise-segment. Den enda serien som kör med den än så länge är deras S3700. Vi får se om Intels tredje generation kontroller letar sig ner till konsumentsegmentet men den finns i alla fall.

Ja Samsung har helt egna kretsar i sina enheter. Tidigare sålde de färdiga enheter till OEM som sedan blev ommärkta men de verkar helt ha slutat med det. De kör fortfarande OEM till diverse laptoptillverkare, blanda annat Apple ibland, men nu står deras märkte kvar på prylarna. De insåg väl att deras grejer presterade tillräckligt bra för att det skulle vara värt att ta hand om varumärket och inte mata konkurrensen för mycket. Deras 830 är ju en av de mest prisvärda serierna som funnits med tanke på att de presterar bra och de har varit extremt stabila.

Håller ,med min samsung 830 128gb har varit med i över ett år nu och det har kommit 3 firmwareuppdateringar sen jag köpte den.Jag körde alla live direkt i samsung magician men inte minsta gnäll om instabilitet eller nåt:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Sandforce? Eeeeh... Nej tack.