Permalänk
Medlem

Usch?! O.o Nä! Tacka vetja Groovesharks logga <3 Mycket stilrenare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Märkligt, för mig öppnas inte ett nytt fönster med Spotify i. Testa att byta ikonen på själva programmet, inte genvägen alltså, fäst sedan programmet i taskbaren.

Redan testat det, men de har ikonen zippad och gömd vilket gör det komplicerat.

Skrivet av sj6:

Det här är ju överjävligt löjligt... Buäh! Buäh! Mitt startfält ser inte bra ut! Är det inte funktionen som är viktig? Och hur ofta sitter man och glor där nere mer än när man startar de program man lagt genvägar till?

Tack.

Problem solved. Ace!

Sitter och glor där varje gång jag byter fönster i windows vilket är då och då. Sen har jag aldrig sagt att det är hela världen, tycker bara den är väldigt ful.

Sen om du har tips på hur jag ändrar ikonen tar jag gärna emot de. Om du hade läst tidigare inlägg hade du förstått att det inte var så enkelt.

EDIT
Nvm. Fick det att funka av en slump. Man var tvungen att fästa det nya fönstret med den fula ikonen på taskbaren och då ändrade den ikon till genvägens ikon.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Jag, visar ett ! framför vissa och när man försöker spela så kommer det något server error.

Skönt att det inte bara var jag då

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filurkatten92:

Skönt att det inte bara var jag då

Mmm, men det funkar nu igen, de kanske bara hade nö krångel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om det nya typsnittet, mycket lättare att läsa när det är lite mer mellanrum med. Speciellt när man sitter i soffan och kör på HTPC'n.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

fyfan va ja hatar alla spotifys uppdateringar..

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Tycker att spotify är "snåla". Istället för att ändra utseendet så borde dom lägga till inställningar så man kan anpassa tex backgrundsfärg, text storlek, text färg, typsnitt, om spellistorna ska va till vänster eller höger och mycket mer. Känns lite som man använder iOS x)

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Är det någon som har fått den senaste Spotify uppgraderingen och sett den nya ikonen? Har fan inte sett fulare. Ser ut som den gamla ikonen gör samma grimas som den här snubben. http://i.imgur.com/aqmZf.jpg

Jag störde mig inte på det, fram tills nu haha.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Usch?! O.o Nä! Tacka vetja Groovesharks logga <3 Mycket stilrenare.

http://erik-edgren.nu/upload-it/image/ae6bfbc886fa8cf06ca691a...

Ser ut som något en 13-åring gjort i Powerpoint.

VARFÖR HAR DOM LAGT RAVAVSTÅND I SPELLISTORNA? Jävla skämt, trodde det var jag som råkat klicka Ctrl +

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Ser ut som något en 13-åring gjort i Powerpoint.

Spotifys logga ser ut som om en 9-åring har gjort den i MS Paint. Den gamla såg bättre ut. Groovesharks logga är i alla fall mycket stilrenare än den nya Spotify-loggan.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Spotifys logga ser ut som om en 9-åring har gjort den i MS Paint. Den gamla såg bättre ut. Groovesharks logga är i alla fall mycket stilrenare än den nya Spotify-loggan.

Bara för att den är tråkig och minimalistisk är den inte nödvändigtvis stilren. Stilren är bara en ursäkt för att man inte kunde lyckas kreativt utan att skala bort så mycket som möjligt. Och det där du har länkat ser snarare ut som en header än en logotyp? Någon som gått en grundkurs i gymnasiet rörande ämnet bör förstå vad som är fel med den där. Å andra sidan har väl inte GS samma budget som Spotify.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Bara för att den är tråkig och minimalistisk är den inte nödvändigtvis stilren. Stilren är bara en ursäkt för att man inte kunde lyckas kreativt utan att skala bort så mycket som möjligt. Och det där du har länkat ser snarare ut som en header än en logotyp? Någon som gått en grundkurs i gymnasiet rörande ämnet bör förstå vad som är fel med den där. Å andra sidan har väl inte GS samma budget som Spotify.

Det där är deras logga. Här har du en annan variant av den:

Grooveshark låter vem som helst ladda upp låtar och man kan använda tjänsten helt gratis utan att ljudet försämras som på Spotify, såvida inte filen som laddades upp har en usel kvalité förstås. Detta är enligt mig i hästlängder mycket bättre, men om man vill ha tillgång till deras Android- och iOS-applikation istället för deras HTML5-anpassade webbsida för mobila enheter (som för övrigt är otroligt dålig oavsett vilken webbläsare man använder!), så kostar tjänsten 70 SEK per månad. Hellre den summan än 100 SEK per månad, speciellt om man är mycket fattig som vad jag är.

Jag gick i den estetiska linjen Bild&Form, så jag vet mycket väl vad stilrent är och vad som är inte är stilrent. Spotifys nya logga är verkligen inte stilrenare och finare än vad Groovesharks logga är!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Bara jag som gillar "nya" Spotify?!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Relik 📜

*tråd flyttad*

Vilken skum diskussion, men kör i vind! Får nog förpassas till ÖÄ, dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Fortfarande inte fixat så skiten inte startar i taskbaren och inte heller fixat så det kommer ihåg hur man vill sortera musiken.

Vad menar du? Spotify kommer ju visst ihåg sorteringen i listorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Vad menar du? Spotify kommer ju visst ihåg sorteringen i listorna?

Tryck på typ Artist sen stäng av Spotify, när det startat igen så är det tillbaka till ignenting.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jasså? Ny logga och allt det där, inte märkt nåt förrän ni sa det.

Hatar radavståndet i spellistan, irriterande med för mycket luft mellan låttitlarna..
Och på det så kommer fanskapet inte ihåg var jag vill ha min musik sparad, den återställer offlinemappen till standard och säger "offline acces for this device has been withdrawn"

Mycket irriterande!

Permalänk
Entusiast

Ersätter alltid ikoner för spel och program med ikoner jag plockat från deviantart. Gillar det runda carbon-stuket...