Permalänk

Jag tycker att det ser modernt och fräsigt ut.

Permalänk

Kan passa på att länka loggan till er som inte orkar kolla.

Försent

2 late
Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Sheesh, ni vet vad jag menar

''kisa'' med ögonen (?)

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Kan passa på att länka loggan till er som inte orkar kolla.
http://i.imgur.com/hyZPAO0.png

har med den ! rätt nice ändå !

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Tycker inte Spotifys senaste uppdateringar har tillfört någonting positivt... Men vad kan man göra? Det är bara tacka och ta emot.

Visa signatur

"I usually call the new guy and let him know where I like to sit on the bus, tell him ways he can stay out of my way, make sure he knows not to touch any of my stuff."

Permalänk
Medlem

Visst deras nya logo är det väl inget fel på. Tycker bara den inte passar som ikon. Så här ser det ut på mitt skrivbord.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Tycker egentligen att det nya radavståndet och textstorleken gjorde det bättre än förut, mindre grötigt och på ett sätt mer stilrent enligt mig.

Och hatar man på loggan så syns den ju bara i taskbaren och då är det ju lätt att byta, har själv egna ikoner på saker så inget jag kommer störa mig på.

Permalänk
Medlem

Använder en äldre version så blir ju inte direkt påverkad, men så hemskt mycket fulare tycker jag inte att den är. Håller däremot med dig om att den gamla passade bättre som ikon, den nya ser lite lurig ut.

Permalänk
Medlem

Ser ju nästan exakt likadan ut... Att det ens görs en tråd om det.

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara en av få som faktiskt gillar både nya loggan OCH GUI:t

Permalänk
Medlem

Ikonen ser på något sett ledsen ut...

Iaf blev jag ledsen när jag såg hur den såg ut...

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fixat så skiten inte startar i taskbaren och inte heller fixat så det kommer ihåg hur man vill sortera musiken.

Permalänk

Jag tycker mer att Spotifys begränsade tid på hur mycket man får lyssna är mycket mer irriterande än deras nya jävla ikon

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk

Så ser min ut.

Inte så svårt att ändra.

Permalänk
Medlem

Typsnittet på låtarna är skönt för ögonen imo.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Ikonen har jag inget emot, inte den större fonten heller.
Känns som att det blev mindre rörigt, vore dock trevligt om man kunde välja storlek på text och UI själv.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Spotify trots att jag ogillat klienten sen dag ett vilket var någon gång sent 2008. Har ju inte direkt funnits alternativ och verkar fortfarande inte göra. Jag ogillar nästan allt med klienten och att göra spellistan glesare var ju inte direkt en förbättring..

Det är en riktigt grym tjänst med usla klienter. WP-klienten funkar knappt alls. Till Android tog det ett par år att få bra ordning på den och till PCn, smaksak visserligen men jag avskyr verkligen hur kön fungerar, att man inte kan ta bort saker ur den och att "add to queue" inte lägger saker sist. För att bara nämna ett exempel.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Bara jag som blivit av med alla låtar i spellistorna? :/

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filurkatten92:

Bara jag som blivit av med alla låtar i spellistorna? :/

Inga problem här.

Permalänk

Tycker det är lite ironiskt att det ska skapas en tråd för en liten logga. Själv påverkas jag inte så mycket, trycker mest på play på tangentbordet sen så får den gå. Behöver inte ens gå in i programmet o ändra o mojs. Spotify har alltid funkat utmärkt för mig. En sak som är lite konstig dock är att det crashar ibland utan anledning, men då är det bara att starta om det sen så funkar det felfritt igen.

Permalänk
Medlem

Har inte texten blivit ljusare och typ lysande med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Är det någon som har fått den senaste Spotify uppgraderingen och sett den nya ikonen? Har fan inte sett fulare. Ser ut som den gamla ikonen gör samma grimas som den här snubben. http://i.imgur.com/aqmZf.jpg

meh...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Vad fan är "cheesa" för något?

Spotify har väl aldrig varit särskilt stilmässigt imponerande vad jag vet, så att fantasin är precis lika dålig nu som förut kommer inte som någon direkt överraskning.

Skrivet av deilwynna:

spotify... lär dig av andra... fixa inte det som inte är trasigt..... jag hade inga problem att läsa spellistorna innan nya fonten på texten, nu är det som att läsa text med 2½ radavstånd vilket blir jobbigt väldigt fort, dessutom artist/album listorna var bättre förr också då dom inte direkt bländade en, nu öppnar man spotify, klickar på en artist/album och behöver cheesa för att se mer normalt pga den ljusa bakgrunden, antingen ska allt vara ljust i programmet eller så ska allt vara mörkt...

hahaha, det här är den roligaste felstavningen på länge! Ännu roligare om det inte är felstavning, utan missförstånd.

Säg kiiiiis!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filurkatten92:

Bara jag som blivit av med alla låtar i spellistorna? :/

Jag, visar ett ! framför vissa och när man försöker spela så kommer det något server error.

Permalänk
Medlem
Skrivet av canisfoto:

Berätta gärna hur. Ser ut som du använder egna ikoner för alla program.

Skrivet av MuffinManxD:

Tycker det är lite ironiskt att det ska skapas en tråd för en liten logga. Själv påverkas jag inte så mycket, trycker mest på play på tangentbordet sen så får den gå. Behöver inte ens gå in i programmet o ändra o mojs. Spotify har alltid funkat utmärkt för mig. En sak som är lite konstig dock är att det crashar ibland utan anledning, men då är det bara att starta om det sen så funkar det felfritt igen.

Kan förstå varför folk tycker det är onödigt att skapa en tråd om en ikon, även om tråden har fått lite respons, men berätta gärna för mig hur det är ironiskt?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Berätta gärna hur. Ser ut som du använder egna ikoner för alla program.

Kan förstå varför folk tycker det är onödigt att skapa en tråd om en ikon, även om tråden har fått lite respons, men berätta gärna för mig hur det är ironiskt?

Ladda ner ikoner från devianart, där har de många snygga iaf. Sedan skapar du en genväg till ditt program, högerklickar, egenskaper, byt ikon och bläddra fram ikonen, sedan fäster du bara genvägen i taskbaren, inte svårare än så.

Har du png's du vill konvertera till .ico så kan jag varmt rekommendera http://convertico.com/

Här har du en länk till min spotify-ikon, ser precis ut som den gamla fast helt vit. https://dl.dropboxusercontent.com/u/33400489/Ikoner/spotify2....

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ladda ner ikoner från devianart, där har de många snygga iaf. Sedan skapar du en genväg till ditt program, högerklickar, egenskaper, byt ikon och bläddra fram ikonen, sedan fäster du bara genvägen i taskbaren, inte svårare än så.

Har du png's du vill konvertera till .ico så kan jag varmt rekommendera http://convertico.com/

Här har du en länk till min spotify-ikon, ser precis ut som den gamla fast helt vit. https://dl.dropboxusercontent.com/u/33400489/Ikoner/spotify2....

Ohh, trodde det skulle bli en såndär ful länkikon om man gjorde så. Får det dock inte att fungera. Länken öppnar ju bara Spotify som lägger sig jämte i taskbaren med samma fula ikon.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Äsh, jag tycker att det nya typsnittet är behagligare. Allt känns mer mjukt nu, allt blir behagligare att läsa och angående ikonen tycker jag att den ser helt okej. Skulle dock inte ha 100% svart i ränderna men smaken är som baken.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Ohh, trodde det skulle bli en såndär ful länkikon om man gjorde så. Får det dock inte att fungera. Länken öppnar ju bara Spotify som lägger sig jämte i taskbaren med samma fula ikon.

Märkligt, för mig öppnas inte ett nytt fönster med Spotify i. Testa att byta ikonen på själva programmet, inte genvägen alltså, fäst sedan programmet i taskbaren.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Visst deras nya logo är det väl inget fel på. Tycker bara den inte passar som ikon. Så här ser det ut på mitt skrivbord.
http://i.imgur.com/XVBRPb9.png

Det här är ju överjävligt löjligt... Buäh! Buäh! Mitt startfält ser inte bra ut! Är det inte funktionen som är viktig? Och hur ofta sitter man och glor där nere mer än när man startar de program man lagt genvägar till?

Skrivet av DDemis:

Ser ju nästan exakt likadan ut... Att det ens görs en tråd om det.

Tack.

Skrivet av canisfoto:

Problem solved. Ace!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold