Fire Emblem: Awakening förhandsbokad leverans

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Fire Emblem: Awakening förhandsbokad leverans

Tjenare.

För dem som precis som jag har längtat- så släpptes Fire Emblem: Awakening idag till 3DS för oss Europeer. Som ett stort fan av serien så var jag personligen enormt sur på Nintendo och Intelligent Systems när jag hörde att release datumet för EU var hela 2 månader efter Nord Amerikas (för att inte tala om att Japan har suttit på spelet i ett helt år nu).

Som en person som föredrar fysiska kopior av konsolspel så bestämde jag mig för att ganska direkt förhandsboka spelet på CDON så fort ett release datum var etablerat. Jag satt spänt idag och hoppades på ett paket (då CDON brukar vara väldigt raska med förehandsbokade spel), men fick istället ett mail från CDON under dagen där dem beklagar att försändelsen försenats på obestämd tid då dem inte fått produkten från leverantören ännu.

Jag är ganska förvånad, och absolut besviken. Jag är nu ganska nyfiken om ifall detta är ett enstaka fall med just CDON.

Har du förhandsbokat eller köpt en fysisk kopia av spelet- vart? och viktigast... har du fått ditt spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Standard Nintendo leverantörs problem just nu, Spelet hade exakt samma problem när den släpptes i USA också, Faktum är att de inte fick in den föra 2-3 dagar efter spelet hade släppts.

Aja kan i alla fall glädja dig att spelet är bra, har själv spelat sedan det släpptes i USA, Fick det samma dag det släpptes där, dock beställde jag det från Kanada.

Speldator: SB i7-2600k @ 4,5Ghz P8Z68-V Pro, 16GB DDR3, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Tablet: Surface Pro, Konsoler: PS2/3/4, Xbox 1/360/One, Wii U, PS Vita, 3DS+++

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Tack för svaret. Jag visste inte att dem hade förseningar i USA också. Känner mig lite mer positiv mot att jag kanske får spelet någon gång nästa vecka då.

Jag tvivlar inte alls på att spelet är bra, efter att ha läst recensionerna nu sen två månader tillbaka så är jag förvånad att spelet verkas ha prioriterats så pass dåligt som det har från Nintendo's håll- med releasedatum, leveranser osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborgen
Registrerad
Jul 2001

Fick det Fire Emblem märkta 3ds xl idag från webhallen, men det är inget fysisk kopia av spelet utan det kommer bara förinstallerat på SD kortet.
Blir att köpa spelet separat senare då jag tycket bättre om att ha det som fysisk kopia med, även om det kan ses som onödigt. Men ville även ha själva basenheten.

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Aethyr:

Tack för svaret. Jag visste inte att dem hade förseningar i USA också. Känner mig lite mer positiv mot att jag kanske får spelet någon gång nästa vecka då..

De hade mer en bara förseningar, T.ex. de tryckte inte enns upp tillräckligt med kopior av spelet för att klara spelsläppet bland annat, de har fortfarande inte gjort det i USA så folk blev tvungna att köpa spelet online.

De vart lite förvånade också när spelet sålde ca 3 ggr mer online en spel brukar göra normalt, men de har svaret framför sig, men ändå blinda.

http://www.siliconera.com/2013/04/17/nintendo-discuss-digital...

Men ja många som ägt 3DS och varit månader av avsaknad av vettiga spel, ungefär sommar föra året spel släpptes som var vettiga, Detta vart det första spelet på jättelänge och folk var hungriga för något vettigt till 3DS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

Om du har möjlighet, att avboka och hämta i butik så har webhallen några X kvar i sina fysiska butiker:

Sthlm - 6st
uppsala - 2st

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/149846-fire_...

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2011

Är det någon som vet ifall spelet finns med svensk text på spelasken och i manualen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Kan säga att jag fick mitt spel idag under dagen. CDON postade det igår kväll, så förseningen var inte så illa i slutändan.

Skrivet av spooket:

Är det någon som vet ifall spelet finns med svensk text på spelasken och i manualen?

Det verkar inte som det. På förpackningen för mitt spel så står det enbart på engelska, och den digitala manualen finns även på tyska, franska, spanska och italienska- men inte svenska tyvärr. Tror du får klara dig med engelska dessvärre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2011

Tack för repliken Athyr, men jag tycker det verkar egendomligt.
Eftersom det finns en limited edition bundle av Fire emblem: Awakeing som är SCN-märkt, borde det även finnas en version av enbart spelet med svenska instruktioner och- eller spelask. Kanske rentav en UKV-version med "quick guide" på svenska.
Får ringa Bergsala och fråga helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av spooket:

Tack för repliken Athyr, men jag tycker det verkar egendomligt.
Eftersom det finns en limited edition bundle av Fire emblem: Awakeing som är SCN-märkt, borde det även finnas en version av enbart spelet med svenska instruktioner och- eller spelask. Kanske rentav en UKV-version med "quick guide" på svenska.
Får ringa Bergsala och fråga helt enkelt.

Limited Edition bundlen får du enbart en digital kopia av spelet. Och en digital version av manualen.