Mappa Synology över LAN?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Mappa Synology över LAN?

Hej,

Har köpt en Synology DS202j, installerat den och formaterat. Jag vill kunnanå den från internet och från LAN, men jag får inte ens LAN att fungera tillfredställande.

Jag har aktiverat Windows File Service och gett ett namn till "Workgroup", har skapat användare och delat en mapp. Det tycker jag ska räcka, men jag kan inte mappa upp den mappen så att den är åtkomlig efter omstart, jag måste alltid gå in i Synology Assistant och välja "Mappa hårddosk" då fungerar det, tills jag startat om igen, vad är det jag missar?

WS1: | Asus VI Hero | i7 4770K | 16gb Corsair Vengence | Asus RX 470 Strix | Corsair AX650 | Jonsbo UMX4 | Corsair H100 | SRVR: | Asus E35M1-I | 4gb | FD Array |Laptop: | HP 8440p | I7-620 | 4gb | NVS-3100 | 14" |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2013

Öppna den här datorn, högerklicka "inuti" och välj "Lägg till en nätverksplats/"Add a network location" och följ guiden. Exempel på URI du ska skriva in:

\\SYNOLOGY\DELADMAPP\

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Haikarainen:

Öppna den här datorn, högerklicka "inuti" och välj "Lägg till en nätverksplats/"Add a network location" och följ guiden. Exempel på URI du ska skriva in:

\\SYNOLOGY\DELADMAPP\

Tackar, det hjälpte!

WS1: | Asus VI Hero | i7 4770K | 16gb Corsair Vengence | Asus RX 470 Strix | Corsair AX650 | Jonsbo UMX4 | Corsair H100 | SRVR: | Asus E35M1-I | 4gb | FD Array |Laptop: | HP 8440p | I7-620 | 4gb | NVS-3100 | 14" |