bakre fläkten blir ett konstigt ljud på radiatorn hjälp!

Permalänk
Medlem

bakre fläkten blir ett konstigt ljud på radiatorn hjälp!

hej min H80i kylare med mina nya noiseblocker eloop b12-3 fläktar som jag har som utsug har jag lite problem med! det är såhär att stannar jag inre fläkten med fingret så förs det mindre ljud från den fläkten på utsidan ibak på chassit men när jag låter den inre få dra igång igen så förs det ett konsigt irriterande ljud från den bakre fläkten och undrar då varför blir det så? nu kan jag försej sänka hastigheterna på båda så det inte hörs nånting för dessa fläktar är annars ett av dom bästa fläktar för radiator. Hur som helst varför blir det två olika ljud för att jag stannar upp den inre fläkten? antar att det har med luft ventilationen å göra mellan dessa fläktar i radiatorn men ska det verkligen bli ett jet plan ljud av den bakre så fort jag stannar den inre fläkten?
Mvh.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk

den inre trycker på den yttre genom lufttryck skulle jag gissa på kan vara så att den inre har lite mer kraft en den yttre prova byta den och se om det jhälper!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Hört att eLoop fläktarna kan ha ett konstigt ljud för sig när de går i pull. Inget jag kan ge källa på eller personligen bekräfta dock. Men pga det valde i alla fall jag att köpa Noctua eftersom de flesta fläktar kommer gå som pull i mitt vattenkylningssystem.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |