USB-minne väldigt varmt vid stor överföring?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

USB-minne väldigt varmt vid stor överföring?

Hejsan!

Jag köpte i dag ett nytt USB-minne, ett Kingston DTSE9 på 16 GB närmare bestämt. Sitter här och för över lite backup-grejer på omkring 8 GB till det, och jag la märke till att det är väldigt varmt. Jag kände på dess metall(?)hölje och det var väldigt varmt. Inte särskilt långt ifrån att man faktiskt ska bränna sig på det.

Är detta någonting negativt eller är det istället positivt att höljet lyckas transportera uppkomsten av värme såpass bra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Subdubwise:

Hejsan!

Jag köpte i dag ett nytt USB-minne, ett Kingston DTSE9 på 16 GB närmare bestämt. Sitter här och för över lite backup-grejer på omkring 8 GB till det, och jag la märke till att det är väldigt varmt. Jag kände på dess metall(?)hölje och det var väldigt varmt. Inte särskilt långt ifrån att man faktiskt ska bränna sig på det.

Är detta någonting negativt eller är det istället positivt att höljet lyckas transportera uppkomsten av värme såpass bra?

nog positivt att det leder bort värmen
mitt usb minne blir också varmt btw..

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

usb-minnen brukar kunna bli rätt så varma, men är det så varmt så att man nästan bränner sig så är det lite över gränsen.

lägg inget viktigt på det förrän du använt det ett tag. eller maila affären om du tycker det är värt allt krångel för 83 kronor.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av mini-z1994:

nog positivt att det leder bort värmen
mitt usb minne blir också varmt btw..

Jag måste ha dåliga minnen då som inte känns ens lite varm... Tycker de låter skumt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2011

Metall över 40 grader är väl så det börjar kännas som att det bränns? Är det inte ungefär likadant som med temperaturen på vattnet?

Intel i7 6700K - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Dominator Platinum 16GB 2400MHz C10 - Asus ROG Strix RX 480 - Samsung 960 EVO 500GB, Samsung 850 EVO 500GB - be quiet! Pure Rock - Corsair HX850 V1 - Cooler Master HAF X - Asus BW-16D1HT - Asus 24" MG248Q - Corsair M65 Pro - Corsair K70 RGB Rapidfire