frågor ang streamingtjänster

Permalänk
Medlem

frågor ang streamingtjänster

Hej.

Jag har lite frågor till er som använder diverse streamingtjänster. Jag söker en tjänst som visar de senaste serierna relativt tidigt i jämförelse med när dom sänds i USA. Jag kan tänka mig någon dag eller två senare än på tv. Bör gärna kunna se film med samma kriterier?

Vilken tjänst passar då bäst för mig?

Serierna jag är intresserad av är dom vanligaste, Game of Thrones, How I met your mother, Sons of Anarchy osv.

ytterligare frågor kan tillkomma.

//brodan

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

För Game of thrones så är det HBO nordic som gäller. Jag tror att Hulu lägger upp senaste avsnitten av How i met your mother snabbt(används mediahint plugin till Chrome eller firefox för hulu). Sons of anarchy vet jag inte. Hulu verkar inte ha de senaste avsnitten av det.

Netflix finns också, men de tar ett tag innan de släpper nya säsonger. Hulu har en del serier där avsnitten kommer upp rätt snabbt efteråt. Kom ihåg att använda mediahint för att få amerikanska utbudet av Netflix och kunna använda Hulu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns det ingen sådan tjänst i dagsläget.

HBO Nordic finns för HBO-serier, men annars så är streamingtjänsterna sena här i Sverige.

Det går att komma åt amerikanska streamingtjänster på lite olika sätt men det bryter oftast mot avtalen som finns och som du går med på när du registrerar dig. Än så länge så verkar dom inte bry sig om det men svårt att veta hur det kommer utvecklas.

Så du får helt enkelt vänta om du vill vara helt laglig och inte bryta mot några avtal.