Underligt fel på ny HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Feb 2013

Underligt fel på ny HDD

Jag bytte delar i datorn för ca 5 dagar sedan och då passade jag på att sätta i en till lagringsdisk, en 3TB. Den har fungerat bra ända tills idag då jag märkte att den började kännas seg. Jag gjorde då några benchmarks med HD tune. Nu till det jag tycker var lite underligt. Vid första testet låg avrage TR på ca 145 MB/s, men när jag gjorde det en andra gång bara nån minut efter så kom den knappt upp i 1,5 MB/s. Sedan när jag kör en benchmark till så är den uppe i ca 145 MB/s igen. HDD verkar nästan "pulsera" om man kan uttrycka det så. Har provat att avinstallera drivare och pluggat ur och i den igen men problemet kvarstår.
(Kan försöka fylla på med mer info om detta var otydligt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2010

För ett tag sedan...kanske ett år sedan...Well...Då hade jag en 1tb blackdisk inkopplad till ett äldre moderkort med socket 775, sata 3 tror jag de är på det....

Och då blev det väldigt lustigt med just den disken som skulle vara snabbare än mina andra 2 green diskar...Men så fort disken black disken blev seg så bytte jag bara sata port. Sen fungerade det ett tag. När det hände igen, ändrade jag bara tillbaka till den gamla porten...Men sen efter några gånger så hände det aldrig igen...

Har inget svar om varför än idag