Vad finns det för risker med att sätta REALTID i prioritet?

Permalänk
Medlem

Vad finns det för risker med att sätta REALTID i prioritet?

Snabb fråga, jag har hört att man inte ska sätta REALTID i prioritet via aktivitetshanteraren, på spel eller annat som är processorkrävande, men jag undrar, som till ex spel som counter strike: global offensive, och source, vad finns det för risker med att sätta realtid där?

Spelet körs mycket skönare med hög prioritet så vill gärna veta, kanske jag borde ta "hög" istället för realtid om det skulle vara dåligt för processorn

Min processor heter: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30 GHz

Permalänk
Medlem

Det kan i värsta fall göra att hela systemet slutar svara eller att spelet får prioritet över t.ex mus och tangentbord.
Vill du ge mer prioritet åt dina spel så kör på hög.

Någon fara för processorn är det däremot inte.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det kan hända samma sak som ifall du har för många program på datorn, trådarna som har med tex användargränssnitte och andra program får inte mycket plats nog och du upplever det som att det laggar. Iaf så trådhanderaren i windows är rätt bra på att schemalägga så att saker får plats, och dessutom så är det oftast grafikkortet och inte processorn som är flaskhalsen så det är troligen inte så mycket prestanda man får ifall inte processorn vanligtvis brukar köra på nästan fullt ut när man gejmar

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras