Corsair F120 trasig?

Permalänk
Medlem

Corsair F120 trasig?

Hej alla hjälpsamma på Sweclockers forum!

Det är såhär att en vän till mig bad mig flasha om och installera ny firmware på hans SSD (nuvarande firmware är 2.0).
Så jag startade programmet som jag hittade på Corsairs hemsida, men ingen SSD kunde hittas enligt programmet.
Hittade inte heller disken via Diskmanager, då gick jag in i BIOS och där fanns inget på SATA1.
Jag provade då att ta ut strömmen till disken och sedan plugga in igen. Då kom den igång.

Problemet är att den bara är igång en kort stund innan den försivnner igen.
Varje gång den försvinner så måste jag ta ut strömmen och sätta tillbaka den igen.

Så min fråga är: finns det något som jag kan göra eller är disken trasig?
Det finns ju fortfarande garanti på den, men jag vill vara säker innan jag skickar in den.

Tack på förhand!

Permalänk

Slutar den att fungera då eller? Hur menar du att den försvinner? Om den bara slutar fungera så är det troligt att den är sönder på något sätt,kan även vara moderkortet som krånglar.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

När den "försvinner" så menar jag att den inte går att hitta i BIOS på sata porten, samt att den inte går att hitta på diskmanager.
Övriga HDD:s i riggen fungerar som dom skall. Jag har även testat att koppla in den i en annan dator och där är det samma problem.

Permalänk

Om det är samma problem med den i en annan dator så är det något fel på den. Jag skulle skicka in den och begära en ny på garantin.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate