Ny sladd till externa - funkar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2010

Ny sladd till externa - funkar inte

Tjohopp!

Köpte mig en extern hårddisk för att jag ska lämna igen skoldatorn och tänkte flytta över allt från den. Så jag köpte en sån här:Seagate Freeagent GoFlex

Den hade dock en väldigt kort kabel så jag köpte mig en 2m och nu när jag testar med den så fungerar den inte. Det är förövrigt en sån här kabel jag köpte till: Kabel. Vad är problemet? Är det kabeln som inte klarar av hårddisken? Om det nu är så, hade ni kunnat länka en kabel som klarar det.

MvH myskah

Gigabyte GA-Z77X-D3H | 3570K @ 4,1GHz | Ballistix Sport 16GB | Gainward GTX 1080 | SSD 128GB + 240GB | HDD 2TB | HX 650W | P400S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Myskah:

Tjohopp!

Köpte mig en extern hårddisk för att jag ska lämna igen skoldatorn och tänkte flytta över allt från den. Så jag köpte en sån här:Seagate Freeagent GoFlex

Den hade dock en väldigt kort kabel så jag köpte mig en 2m och nu när jag testar med den så fungerar den inte. Det är förövrigt en sån här kabel jag köpte till: Kabel. Vad är problemet? Är det kabeln som inte klarar av hårddisken? Om det nu är så, hade ni kunnat länka en kabel som klarar det.

MvH myskah

http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/dator/lagring...