Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Ram disk till Sony Vegas

Goddag. Jag har precis satt upp en ram disk och har firefox på den. Jag märker en liten skillnad i firefox men framförallt är läs och skriv hastigheten mycket högre än min SSD. Då jag ofta redigerar och renderar filmer i Sony vegas kom jag på iden att köra Sony vegas på ram disken, det skulle ju gå hiskligt snabbt!

Men hur ska jag göra? Ska jag lägga hela sony vegas installationsmappen på ram disken, eller?

Mina dator specifikationer finner ni i min signatur.

Mvh

Rigg1: i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance
Rigg2: FX 8120 @4.4 Ghz | ASRock 970 Extreme4 | Radeon HD 6850 | 8 GB 1600 Mhz G.Skill Ripjaws

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Snabbt, ja. Bra säkerhet och backup? Nej. Ha båda och kan vara intressant dock.

Och ja, du kan om du vill ladda över Sony Vegas mappen där, men det finns också options för att låta Sony Vegas att bara köra sin cache på ramdisken utan att ha själv Sony Vegas där.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av SuperBerra:

Snabbt, ja. Bra säkerhet och backup? Nej. Ha båda och kan vara intressant dock.

Och ja, du kan om du vill ladda över Sony Vegas mappen där, men det finns också options för att låta Sony Vegas att bara köra sin cache på ramdisken utan att ha själv Sony Vegas där.

Det tycker jag låter som ett väldigt bra sätt att börja testa med.

AMD FX-8350 | KINGSTON 32GB ECC arbetsminne | Asus Sabertooth 990FX R2 | Radeon R9 290 | Seagate 2TB 3,5 " SSHD | Cooler Master V700 | Noctua NH-U12P SE2 | Dell U2410 | Corsair 600T Graphite vit | Windows 10 64bit |
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.