ASUS GTX680-DC2T-2GD5 GeForce GTX 680 + MSI B75MA-P45 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

ASUS GTX680-DC2T-2GD5 GeForce GTX 680 + MSI B75MA-P45 ?

Tjena!

Jag håller på att leta efter lite nya delar till min dator, och då undrar jag: Funkar det att ha ett ASUS 680 kort i detta moderkortet? Blir det problem med kortets storlek?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

det ska nog fungera. men det skulle vara lite mer värt om du spenderar lite mer på ett bra moderkort, jag skulle inte ta ett budget moderkort om jag skulle ha ett 680

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av EvilWord:

det ska nog fungera. men det skulle vara lite mer värt om du spenderar lite mer på ett bra moderkort, jag skulle inte ta ett budget moderkort om jag skulle ha ett 680

Okej. Vilket moderkort skulle du rekommendera till ett 680?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011

Asså vilket som helst fungerar... Sen handlar det bara om vilken prisnivå man vill lägga sig på, vet inte ett enda mobo som inte har PCIE i dagsläget.
Behöver du inte fler än 2 pci-e slots, har ett mindre chassie och vill ha grym kvalité så rekomenderar jag det jag har, men jag är lite svag för Asus ROG serie också
Drar runt min 3570k i 4.8 med ett musklick 5ghz efter lite bök... Inte direkt alla mobos som klarar hög klock, särskillt inte om man satsar på att landa under tusenlappen.

Ska du inte klocka o hålla på så fungerar vilket som helst i princip Skulle dock personligen gråta om jag såg ett 680 på ett billigt kort

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...