Ny SSD, kommer upp "press to continue"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götaland
Registrerad
Aug 2006

Ny SSD, kommer upp "press to continue"

Hej!

Jag har installerat en ny SSD och kopplat bort den vanliga HDD. Men när jag startar upp datorn (Bara SSDn som är inkopplad) så dyker detta upp:

http://www.youtube.com/watch?v=EJ59m3fPtTY&feature=youtu.be

Hur kommer det sig att man måste välja, eller i detta fallet att det dyker upp "press to continue" och sen så väljer den det själv.

Den skärmen ska väl inte ens dyka upp?

Kim
I | i7 4790k | G1.Sniper Z97 | MSI GTX780 | Kingston 8GB Predator 1866 mhz | 120GB SSD 840 EVO | XFX XXX 750W |
II| MBPr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av kiim:

Hej!

Jag har installerat en ny SSD och kopplat bort den vanliga HDD. Men när jag startar upp datorn (Bara SSDn som är inkopplad) så dyker detta upp:

http://www.youtube.com/watch?v=EJ59m3fPtTY&feature=youtu.be

Hur kommer det sig att man måste välja, eller i detta fallet att det dyker upp "press to continue" och sen så väljer den det själv.

Den skärmen ska väl inte ens dyka upp?

Framstår ju snarare som att det har att göra med den där Marvell SATA-kontrollern än SSDn...?
Är den där kontrollern något som sitter integrerad på moderkortet eller är det rentav ett separat kort?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götaland
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av evil penguin:

Framstår ju snarare som att det har att göra med den där Marvell SATA-kontrollern än SSDn...?
Är den där kontrollern något som sitter integrerad på moderkortet eller är det rentav ett separat kort?

Fixade genom att byta till en annan port. Nu är det borta. Ibland är man lite för snabb med att formulera en fråga på swec men ja

Ändå, tack för svaret evil penguin

Kim
I | i7 4790k | G1.Sniper Z97 | MSI GTX780 | Kingston 8GB Predator 1866 mhz | 120GB SSD 840 EVO | XFX XXX 750W |
II| MBPr