Permalänk
Medlem

Olika RAM-minnen?

Hej jag funderar på att köpa nya RAM-minnen. Kan jag köpa till dessa
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916997 och bara stoppa in dem i burken brevid mina gamla RAM-minnen? Kommer minnerna komma emellan varandra för att de är olika minnen? Också, hur fungerar överklockningen av RAM-minnerna när man har olika minnen?

Permalänk
Medlem

Det fungerar säkert. Jag kör just nu minnen med olika latens, storlek, märke och spänning och har inga problem. Det är inte så petigt vilka man väljer, men man måste tänka på att alla minnen kommer gå i samma hastighet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av blazyb:

Hej jag funderar på att köpa nya RAM-minnen. Kan jag köpa till dessa
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916997 och bara stoppa in dem i burken brevid mina gamla RAM-minnen? Kommer minnerna komma emellan varandra för att de är olika minnen? Också, hur fungerar överklockningen av RAM-minnerna när man har olika minnen?

Dom kommer köras i samma hastighet, men det är bäst att köra samma minnen för att det kan krångla.
Även ska du köra minnerna i samma färgade dimm-slots, så ett märke i t.ex. blå och det andra i vit.(Såklart beroende på vilken färg ditt moderkort har, men brukar vara 1-3 och 2-4 som är samma färg.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelschub:

Dom kommer köras i samma hastighet, men det är bäst att köra samma minnen för att det kan krångla.
Även ska du köra minnerna i samma färgade dimm-slots, så ett märke i t.ex. blå och det andra i vit.(Såklart beroende på vilken färg ditt moderkort har, men brukar vara 1-3 och 2-4 som är samma färg.)

Märkt att det finns RAM-minnen med t.ex. 2133Mhz och 2400Mhz. Är dessa mycket snabbare än vanliga 1600Mhz?

Permalänk
Medlem

Inte märkbart i vardagligt användande. Bättre att lägga pengarna på annat.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Skrivet av blazyb:

Märkt att det finns RAM-minnen med t.ex. 2133Mhz och 2400Mhz. Är dessa mycket snabbare än vanliga 1600Mhz?

Om du har en intel så spelar det åtta noll

på en AMD gör det dock av någon outgrundlig anledning skillnad!

Iaf på Piledriver arkitekturen får sig ett lyft!