Flytta över BF3 från HDD till SSD

Permalänk
Medlem

Flytta över BF3 från HDD till SSD

Jag flyttade över BF3 mappen från min HDD till SSD o nu står de att ja måste ladda ner de igen... Måste man verkligen ladda ner allt igen?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Skrivet av dnp:

Jag flyttade över BF3 mappen från min HDD till SSD o nu står de att ja måste ladda ner de igen... Måste man verkligen ladda ner allt igen?

Ja, förmodligen. För steam försöker hämta BF3 från HDD:n. om man inte kan ändra det på något sätt.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Ja, förmodligen. För steam försöker hämta BF3 från HDD:n. om man inte kan ändra det på något sätt.

aha okej

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk

installera origin på SSD och sedan lägg i bf3 i origin mappen, och reparera installationen jag behövde ladda ner typ 180MB

Permalänk
Medlem

öppna origin, under menyn origin finns det ett val som heter Applikationsinställningar där kan du ändra var du har installerat bf3

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsamagnusson:

installera origin på SSD och sedan lägg i bf3 i origin mappen, och reparera installationen jag behövde ladda ner typ 180MB

hahaha seriöst tog nyss bort bf3 mappen bara för å kunna ladda ner allt igen xD Du kunde inte ha vart 2 minuter tidigare haha? Aja blir väl å tänka hem under natten bara, tack för svar

edit; känner mig redigt smart :>

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Skrivet av dnp:

hahaha seriöst tog nyss bort bf3 mappen bara för å kunna ladda ner allt igen xD Du kunde inte ha vart 2 minuter tidigare haha? Aja blir väl å tänka hem under natten bara, tack för svar

edit; känner mig redigt smart :>

sry, får vara lite snabbare nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsamagnusson:

sry, får vara lite snabbare nästa gång

hehehe ^^

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

Ja, förmodligen. För steam försöker hämta BF3 från HDD:n. om man inte kan ändra det på något sätt.

sen när var bf3 på steam?

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av vinsent10:

sen när var bf3 på steam?

Alltså. om man använder steam eller någon sån så försöker steam (eller det programmet) hämta "informationen" ifrån den disken som det var från början.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

Alltså. om man använder steam eller någon sån så försöker steam (eller det programmet) hämta "informationen" ifrån den disken som det var från början.

origin heter programmet

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

origin heter programmet

Men det finns ju mer trodde han hade steam..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.