DEn Hittar inte Hårddisk i den här DAtor(externHårddisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fårösund
Registrerad
Aug 2012

DEn Hittar inte Hårddisk i den här DAtor(externHårddisk

Tjenare som topic lyder så hittar inte datorn min externa hårddisk som jag har kopplat in i datorn.Den instalerader drivrutiner mm mera och allt instalerades korrekt men den hittar den ej när man går in i den hära datorn

Vad kan vara fel???

Mvh John

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011

finns den på någon annan dator? alltså funkar det med andra datorer?

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Är det en helt ny disk? Är den då initierad och formaterad?

Har du åsikter om moderering, frågor eller något annat kan du kontakta mig via shimonu@sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007

Gå in i start högerklicka på dator ta hantera sen välj diskhanteraren där i och se om disken dyker upp där.
Det kan vara så att det kanske inte finns någon partition på den eller något sånt.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Gotland_gamers:

Tjenare som topic lyder så hittar inte datorn min externa hårddisk som jag har kopplat in i datorn.Den instalerader drivrutiner mm mera och allt instalerades korrekt men den hittar den ej när man går in i den hära datorn

Vad kan vara fel???

Mvh John

Start > Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Datorhantering

Välj sedan diskhantering i listan till vänster så borde du se något. Högerklicka/klicka och så borde det finnas något om att formatera/installera. Tror det till och med startar någon wizard.

Lev länge och prospera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fårösund
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av paranoiid:

Start > Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Datorhantering

Välj sedan diskhantering i listan till vänster så borde du se något. Högerklicka/klicka och så borde det finnas något om att formatera/installera. Tror det till och med startar någon wizard.

Den funkar nu tack så mkt det var i ett annat filformat asså disken. kan ha installerat linux i denna utan att ha tänkt på det