problem med extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

problem med extern hårdisk

Hej har problem med en extern Seagate hårddisk i windows 8.Problemet var att den förlora strömmen precis när jag koppla in den vilket resulterade i ett drivrutinsfel...så därför försökte jag avinstallera usb masslagringsenhet drivrutinen så den skulle installera in den på nytt igen.Men nu när jag kopplar in den så kommer den upp som kompatibel lagringsenhet men har ett utropstecken i enhetshanteraren där det står "status drivrutinsfel".har felsökt med windows och provat och installera om drivrutinen men det misslyckas bara.....

Efter flera restarts hittar den hårddisken men när jag ska försöka se filer så hängde den sig bara och när jag koppla in den igen står den bara som okänd.

Har en till extern hårddisk som jag också har problem med.den hittar den men kan inte läsa.sen tappar den kontakten å får sen windowsmeddelande om att den också är okänd...jag fattar inget..

med seagate drive detect har jag upptäckt att den är av modell ST3500418AS.Den har funkat inkopplad på denna dator tidigare och det är inget fel på disken..funkar bra med andra datorer....vad kan man göra.. nån som har nån ide???

Har också provat en systemåterställning men står bara att systemåterställning inte kunde göras hela tiden...har provat å koppla bort antivirus som det står men icke...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

är det en bärbar du har så får nog inte disken nog med kräm från usb portarna (när de blir lite äldre drar de något mer ström och blir varmare)
har du stationär kopplar du in disken i datorn (tar ut den ifrån skalet och sätter i den som en vanlig hdd)

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.