Högre temp på GPU efter överklock av CPU.

Permalänk
Medlem

Högre temp på GPU efter överklock av CPU.

Hej,

Jag har nyligen provat att överklocka min processor i5 760 från 2,8 till 3,3 ghz. Det verkar fungera bra trots en något högre temp i idle på processorn. Vad jag dock tycker är märkligt är att mitt grafikkort (gtx 560 ti) nu även rullar på en högre temp i idle, ca 4 grader varmare. Vad kan det bero på? För mig känns det inte sannolikt att jag har fått en så stor förändring av temperaturen i chassit som gör att grafikkortet blir varmare. Processorn ligger ungefär på 5 grader varmare i idle än innan.

Tacksam för svar!

/Jonas

Permalänk
Medlem

Låter ganska konstigt att det skulle vara så du kanske bara har en högre temp i rummet eller något eller så gjorde den något mindre vilket gjorde tempen gick upp lite.

Det som du pratar om har inget samband med varandra i vilket fall som helst så länge man inte har extremt dåligt luftflöde i sitt chassi isf kan det påverka någon grad.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|