Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

CM storm scout 2 Klyning

Hej!

Jag har precis köpt ett nytt chassi, som ovan CM Storm Scout 2 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773781), och jag undrar vad jag ska använda för kylning, samt om jag ska använda fläktar, hur jag ska sätta dom.
Är inte speciellt någon gamer, då jag kör med 8GB ram, CPU: Core i3 3220, och ett Gigabyte GTX660 Windforce.

Jag har just nu 3 orginal storm scout 2 120mm fläktar med röd LED i datorn, men det verkar inte hjälpa speciellt mycket.

När jag sätter igång något spel så hoppar processor värmen helt plötsligt upp till 75-80 grader (normalt när jag inte gör något speciellt så ligger den på 55-60 grader), vilket är ganska högt för en oklockad processor.
Undar hur jag skulle kunna förhindra detta, och vilket system som är best till det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Monterat processorkylaren rätt?

Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX780 DirectCUII/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Japp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Du har nog inte monterat den rätt! Montera om och lägg rätt mängd med kylpasta.

''Människor har blivit för bortskämda, vill inte ens veta dem basiska egenskaperna och funktioner saker dom innehar besitter''-toxicstone 2013-04-28
Varför gör en del trådar här som det vore Google?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Köpte ny kylpasta idag (datorn har varit på i c:a 1 timme) också för den delen, vet inte om det har något med det och göra.

Som sagt, jag kan inte speciellt mycket om datorer!