Wolfenstein: The New Order

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Waste:

Ser mer ut som Sci-Fi ala Starwars än Wolfenstein i mina ögon. Ser bara flashigt ut helt utan spelkänsla, allt för vanligt i nya speltitlar. Story lär bli lidande när småpojkar blir mer blöt i byxan av blinkande levande färger og futuristiska robotar istället för storyline i spelet.

Hoppas jag har fel till alla som köper spelet...

Haha.

Dethär med att tycka om saker man inte har en uppfattning om. Inlägget jag citerar har ju absolut fel om hurvida man bör vara 2 eller 4 spelare i fia med knuff. Visst är det kul att få ha flera färger, men jag föredrar det ökade motståndet när man är fyra spelare. Dessutom tycker jag att han borde dricka saft istället för öl till fiat, då det blir mindre stök då.

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

måste man köra new order innan the old blood? eller dom är inte super sammanhängande?

nej det är de är inte särskilt sammanhängde men man måste spela båda... för så bra är dom

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Haha.

Det här med att tycka om saker man inte har en uppfattning om. Inlägget jag citerar har ju absolut fel om hurvida man bör vara 2 eller 4 spelare i fia med knuff. Visst är det kul att få ha flera färger, men jag föredrar det ökade motståndet när man är fyra spelare. Dessutom tycker jag att han borde dricka saft istället för öl till fiat, då det blir mindre stök då.

Vet inte om du citerar rätt inlägg. Skriver egentligen bara att spelet ser för Sci-fi ut om man jämför med tidigare Wolfenstein titlar. Första spelet utspelade sig i en alternativ WW2 miljö. Detta utspelar sig således efter första spelet vilket kan förklara mycket. Får hoppas på att dom lyckas sammanfoga storyn bra, men tycker det kan bli svårt när spelen och miljöerna ser ut att skilja sig så pass mycket.

Men vad vet jag, har som sagt inte spelat spelet. Att tycka är att ha en uppfattning. Om man däremot gör det blint utan sina egna tankar och filter utan bara talar någon annans ord blir man fort vilsen, rädd och dömmande mot allt och alla.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Vet inte om du citerar rätt inlägg. Skriver egentligen bara att spelet ser för Sci-fi ut om man jämför med tidigare Wolfenstein titlar. Första spelet utspelade sig i en alternativ WW2 miljö. Detta utspelar sig således efter första spelet vilket kan förklara mycket. Får hoppas på att dom lyckas sammanfoga storyn bra, men tycker det kan bli svårt när spelen och miljöerna ser ut att skilja sig så pass mycket.

Men vad vet jag, har som sagt inte spelat spelet. Att tycka är att ha en uppfattning. Om man däremot gör det blint utan sina egna tankar och filter utan bara talar någon annans ord blir man fort vilsen, rädd och dömmande mot allt och alla.

Nej, nej, nej The New Order utspelar sig i en alternativ WW2 efterkrigstid (50-60 talet) där tyskarna vann och New Blood är en "prequel" som utspelar sig under WW2 innan början av det första spelet.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Waste:

Vet inte om du citerar rätt inlägg.

Det var ett skämt, på samma sätt som jag inte vet om du skriver om rätt spel.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen The new order. Ska nog spela igenom det igen snart och göra lite andra val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirC79:

Gillade verkligen The new order. Ska nog spela igenom det igen snart och göra lite andra val.

Då kan du även kolla in Wolfenstein: The Old Blood, trevligt mer-av-samma spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SirC79:

Gillade verkligen The new order. Ska nog spela igenom det igen snart och göra lite andra val.

Skrivet av Danzle:

Då kan du även kolla in Wolfenstein: The Old Blood, trevligt mer-av-samma spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde en "mini-recension" utav Wolfenstien - Old Blood om man vill kolla lite innan.

Helt klart värt pengarna imo!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Då kan du även kolla in Wolfenstein: The Old Blood, trevligt mer-av-samma spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av andreas_dock:

Gjorde en "mini-recension" utav Wolfenstien - Old Blood om man vill kolla lite innan.

Helt klart värt pengarna imo!

Åh tackar. Ska kolla in det spelet. Har alltid gillat Wolfenstein serien.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SirC79:

Åh tackar. Ska kolla in det spelet. Har alltid gillat Wolfenstein serien.

Jag gillade faktiskt Old Blood mer än New Order!

Många gnäller över att det är kort, alldels för likt New Order och bla bla.
Ja det är ju en expansion egentligen, som utspelar sig innan New Order

Den kostar inte lika mycket som New Order heller, och just eftersom det är ett kortare spel - är valen man gör inte lika avgörande på samma vis. Det är lite mer "lek och skoj" över det hela än vad New Order var/är.

Happy gaming

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag gillade faktiskt Old Blood mer än New Order!

Många gnäller över att det är kort, alldels för likt New Order och bla bla.
Ja det är ju en expansion egentligen, som utspelar sig innan New Order

Den kostar inte lika mycket som New Order heller, och just eftersom det är ett kortare spel - är valen man gör inte lika avgörande på samma vis. Det är lite mer "lek och skoj" över det hela än vad New Order var/är.

Happy gaming

Ja, man kan aldrig förvänta sig lika mycket av en expansion som av ett full game. Men det brukar ju roa ett litet tag iaf.