Permalänk
Medlem

Aquaero 5 ger ingen spänning...

Har en Aquaero 5 som jag ska använda till att driva mina 4 st Phobya 180 mm pwm fläktar som sitter på min radiator, samt lite temperatursensorer men det var tydligen för krångligt för denna apparaten?

Använder vattenblock för att kyla den, har kopplat in ström och usb anslutning till den, installerat senaste aquasuite och uppdaterat firmwaren...

Ser alla tempsensorer, men den vägrar att driva några fläktar! Går jag in i fans-avdelningen så ser jag dom 4 kanalerna som finns, testar då att ansluta en lös 4 pins fläkt till 4:e kanalen och ställer in den på att det ska vara pwm styrning, men givetvis funkar det inte.

Enligt programmet så ska det vara 11,5 volt på den kanalen, men oavsett vilket så startar inte dom fläktar jag kopplar till den kanalen, har provat med både 4 och 3 pins, givetvis ändrar jag styrningen vid fläktbyte. Det som händer är att spänningen sjunker från 11,5 till cirka 3 volt i aquasuite, men fläkten startar inte. Ansluter jag samma fläkt till en av kontakterna på moderkortet funkar den hur bra som helst...är det bara att kasta?