Wii U kopplar inte upp sig mot wifi!

Permalänk
Medlem

Wii U kopplar inte upp sig mot wifi!

Hej!

Fick nyligen hem ett Wii U men den vägrar koppla upp sig mot wifi. Jag har försökt allt men den vägrar helt enkelt. Jag har följt följande steg,

1. Go into connection types, Hit "Manual Configuration"
2. Input your SSID
3. Input the correct security type, this is key.
4. Put your password in properly
5. For ip address "Do not auto obtain".
6. open up cmd in your computer, type in ipconfig
7. Now input that ip address but add 10 to the last number so "192.168.0.1" will be entered as "192.168.0.11"
8. Enter the rest of your info inside such as subnet mask and default gateway exactly as you see it in your ipconfig.
9. Now hit next, hit configure now for your DNS. When asked about DNS hit "Dont auto obtain".
10. For the first server put in 8.8.8.8
11. For the second server put in 8.8.4.4
12. Hit Next, when asked about a proxy hit no proxy
13. Leave mtu as the default
14. it should work, if not check the ip and that it is the internet ip + 10. Good luck

Dold text

Men den vägrar fortfarande att fungera. Ibland kopplar den upp sig i ungefär 5 minuter men sen stänger den ner sig. Jag har ändrat allt som ska ändras, inklusive WPA till WPA2 (AES).

Den har även frusit fast två gånger, en gång vid start av Nintendo Land spelet och en gång vid öppnandet av settings.

Har ni några tips om vad jag ska prova eller är det bara att gå och lämna tillbaka den? Går ju heller inte att uppdatera utan internet så man är lite fast här...

Error koderna säger att SSID är fel samt att det är något i vägen för mottagningen, men min mobil ligger precis bredvid mig och är uppkopplad utan problem.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Köp en nätverks adapter, uppdatera, släng/sälj adaptern. För ja det lär funka efter uppdateringen....

Detta vart det enda sättet jag själv fick det att funka på, Nintendo har totalt failat med deras Wifi drivare, och ännu bättre, finns inget manuellt sett att uppdatera Wii U heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Köp en nätverks adapter, uppdatera, släng/sälj adaptern. För ja det lär funka efter uppdateringen....

Detta vart det enda sättet jag själv fick det att funka på, Nintendo har totalt failat med deras Wifi drivare, och ännu bättre, finns inget manuellt sett att uppdatera Wii U heller.

Löste det genom att sätta konsolen precis intill min router... Patetiskt för att vara ärlig.

Edit: Uppdateringen fixade till felet och allt fungerar som det ska nu!

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

och vad tycker du om Wii U. är det nåt att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cinex:

och vad tycker du om Wii U. är det nåt att ha?

Den var inte till mig så har inget att säga om saken. Från vad jag har sett så faller den inte mig i smaken.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem