Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidingö
Registrerad
Apr 2011

Problem med överklockining.

Hej jag har en i7 2600K,ASrock Extreme6 och vattenkylning men jag suger på överklockning. Men jag tog datorn på avbetalning så jag var lite tvungen att ta vattenkylning. Men nu har jag stött på ett problem. Jag har läst om överklockning. Men när jag klockar min till 4,2 så kan den dö ibland jag stress testade den med prime. I 8 timmar allt fungerade fint men datorn kan endå dö. Så jag höjde volten med 0.005 men jag fick bluescreen. Så om någon skulle kunna hjälpa mig skulle det vara fantastiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Höj spänningen mer?

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Höj turbo volten lite.

Vad kör du för volt btw?

Skrivet av tol9411:

Men jag tog datorn på avbetalning så jag var lite tvungen att ta vattenkylning.

Lol

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

Du skriver inget om Spänning, temperatur, kylare, ellr mer info om datorn, gör det först

Skickades från m.sweclockers.com

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidingö
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av iSw3de:

Du skriver inget om Spänning, temperatur, kylare, ellr mer info om datorn, gör det först

Skickades från m.sweclockers.com

på 4,2 full load får jag 60 c jag har vattenkylning från ek. Jag återställde allt så jag vet inte vad spänningen va. Dator lite specs

i7 2600K

2 X GTX 680

Corsair DDR3 16 gib ram

ASRock Extreme6 moderkort

Corsair AX850 Nätagg

Men jag vet inte vad man ska ändra. Jag har googlat mycket men jag har inte fattat så mycket för jag hittade inte en bra quide på just mina specs. Så jag vände mig till er.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av tol9411:

på 4,2 full load får jag 60 c jag har vattenkylning från ek. Jag återställde allt så jag vet inte vad spänningen va. Dator lite specs

i7 2600K

2 X GTX 680

Corsair DDR3 16 gib ram

ASRock Extreme6 moderkort

Corsair AX850 Nätagg

Men jag vet inte vad man ska ändra. Jag har googlat mycket men jag har inte fattat så mycket för jag hittade inte en bra quide på just mina specs. Så jag vände mig till er.

Du kan ju följa guiden här på forumet.

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidingö
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av iSw3de:

Du kan ju följa guiden här på forumet.

Den som du har skrivit ??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.167.?.!
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av tol9411:

Den som du har skrivit ??

Japp det är den han menar
Det är en förbannat bra guide.

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.