Permalänk
Medlem

Kul att de har börjat trill in! Ser fram emot att läsa vad ni tycker..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nyfiken på hur pass bra XMBC lirar på OUYA. Om den fixar att strömma 1080p x264 över Wifi är den ett givet köp som HTPC, kan knappast bli billigare. Verkar dessutom finnas en del SNES/NES-emulatorer redan så spelen blir bara bonus för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Jag är väldigt nyfiken på hur pass bra XMBC lirar på OUYA. Om den fixar att strömma 1080p x264 över Wifi är den ett givet köp som HTPC, kan knappast bli billigare. Verkar dessutom finnas en del SNES/NES-emulatorer redan så spelen blir bara bonus för min del.

Vad jag har sett på Youtube så verkar det flyta på riktigt bra. Vet inte om det var över WiFi dock men gissar på att det inte borde påverka så mycket. Ouya är verkligen ett bra köp ifall man dessutom tänker använda den som mediaspelare.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

PLEX / kepler verkar också flyta på riktigt bra: http://www.youtube.com/watch?v=NQJ4ukvNNiw
Fick min ouya i början av veckan får se om jag orkar testa XBMC har tappat intresset för prylar lite, vet inte ens om jag kommer att öppna kartongen/bryta förseglingen. Kanske blir så illa att den åker ner i förrådet med allt annat

EDIT: blir nog inga tester, rensar för flytt och tv'n är det första som åker dumt att spara på oyan så den försvinner nog också så fort jag orkar lägga upp.
EDIT: http://www.tradera.com/ouya-pre-release-limited-ed-android-co...

Permalänk
Medlem

Har väntat på att DHL ska köra ut paketet en vecka nu utan framgång, varje dag samma sak: "öööh det är portkod ju" - "jo, jag har nämt det flera gånger".

Utöver det får jag pröjsa en rejäl moms på varan, vilket inte är det roligaste. Dumma tullverk som tvingar en betala moms på frakten!

Ser fram emot att köra lite emulatorer på den när den väl kommer i alla fall!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Har väntat på att DHL ska köra ut paketet en vecka nu utan framgång, varje dag samma sak: "öööh det är portkod ju" - "jo, jag har nämt det flera gånger".

Utöver det får jag pröjsa en rejäl moms på varan, vilket inte är det roligaste. Dumma tullverk som tvingar en betala moms på frakten!

Ser fram emot att köra lite emulatorer på den när den väl kommer i alla fall!

Moms på frakten, nu har dom väll ändå tagit i? Jag fick ett mejl idag och det står att varan skickas som gåva så man borde ju inte få någon tull eller moms på det.

Permalänk
Medlem

Jag åkte på ca 180 eller något liknande i moms + 50kr adm/utäggningsavgift som DHL kryddade momsen med. Fakturan är ställd till DHL

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Moms på frakten, nu har dom väll ändå tagit i? Jag fick ett mejl idag och det står att varan skickas som gåva så man borde ju inte få någon tull eller moms på det.

gåva gäller endast upp till 300-500kr hos tullen, och då räknas alltid frakten med dessutom.

Men nu har jag suttit och trixat lite med ouyan sen jag fick den igår. Jag är hyfsat nöjd med det mesta, men är besviken på n64 emulatorn som finns att hämta, då både zelda och banjo-kazooie inte går att lira pga hackningar och ej fungerande kontroll.
Kan vara att man måste byta videodecoder för bättre upplevelse.

Sen så känns twitch.tv appen lite rusad, och den känns direkt kopierad från tablettform med alldeles för hög kontrastfilter, vilket ser sådär ut på en tv.

Men utöver det är jag nöjd med maskinen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Hur funkar de med typ, Netflix och Spotify?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som inte bor i Rom ?

Skrivet av Your OUYA is ready... but we need to verify your address!‏:

Your OUYA is ready... but your address is showing up as non-Rome address (we need all Ouya backers to live in Rome to ensure delivery). Please click HERE and provide your address information so we can get your OUYA to Rome.

Okej, så här stod det egentligen...

Citat:

Your OUYA is ready... but all or part of your address is showing up as non-Roman characters (we need your address in all Roman characters to ensure delivery). Please click HERE and provide your address information so we can get your OUYA to you.

Det kan väl inte bara vara jag som har "väg" eller "vägen" i sitt gatunamn?
Jag försökte förkorta det till v men har ändå fått ett andra mail (det ovan) om non-Roman ...
Börjar bli lite sur om de ska fråga om min adress femtielva gånger istället för att skicka den...

Dold text
Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer finnas någon svensk importör, eller blir det att importera själv, om man vill ha en ouya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Någon som vet om det kommer finnas någon svensk importör, eller blir det att importera själv, om man vill ha en ouya?

Till en början importera själv om jag kommer ihåg rätt "har ingen källa". Du åker då tyvärr på tull + frakt och eventuell utläggelse avgifr för transportföretaget motsvarande 50% av OUYA'ns pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Hur funkar de med typ, Netflix och Spotify?

...Och Twitch, Synology DS media, Youtube?

Edit: Där hittade jag mitt svar; http://www.ouya.tv/discover/

Lite läsning åt den intresserade;
http://blog.svd.se/spelbloggen/2013/06/27/ouya-ar-har/

Permalänk
Medlem

Första intrycket är att den är värdelös. Har inte haft någon möjlighet att installera något genom Google play store som jag trodde skulle vara möjligt.
Men nu är det bara genom ouya egna butik man laddar hem spel från och samtliga spel är dåliga.
En del spel flyter dåligt och det finns någon äcklig latency med ko trolleri.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Första intrycket är att den är värdelös. Har inte haft någon möjlighet att installera något genom Google play store som jag trodde skulle vara möjligt.
Men nu är det bara genom ouya egna butik man laddar hem spel från och samtliga spel är dåliga.
En del spel flyter dåligt och det finns någon äcklig latency med ko trolleri.

Xbox har ett operativsystem baserat på Windows, det betyder inte att du kan köra Windows Appstore.
Bara för att man använder delar från ett operativsystem betyder inte per automatik att det kommer vara exakt likadant, därför man använder begreppet "baserat på".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Xbox har ett operativsystem baserat på Windows, det betyder inte att du kan köra Windows Appstore.
Bara för att man använder delar från ett operativsystem betyder inte per automatik att det kommer vara exakt likadant, därför man använder begreppet "baserat på".

Xbox förväntade man sig inte att den skulle fungera med windows baserade program. När dom talade om Ouya och alla spel den skulle ha så förväntade jag mig att dom skulle ha möjligheten att spela spelen från playstore.

Men nu är det inte så, så i dagens skick är konsolen en svag PS Vita som man kopplar till en TV och spelar mobiltelefonspel som är släppta just för maskinen, och mjukvarans begränsningar är lika stora om inte större än en PS Vita.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken