Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Burträsk
Registrerad
Feb 2013

Borttagen volym

Tja, jag skulle göra en raid 0 inställning på min dator (två wd 1T) och fick höra att man skulle först ta bort volymerna, formatera dom och sedan raida ihop dom. Men lättare sagt än gjort..

Nu är en av mina hårddiskar borta och jag får inte den till att synas på skärmen. Jag har provat att söka efter den, har varit inne i datahanteringen, enheter och skrivare samt lite andra ställen.

Så först undrar jag hur jag ska göra för att få disken synlig igen, men sen så vill jag även fråga om någon vet hur man raidar två WD på 1T (har ett ASUS Maximus V Extreme moderkort) .

Tack på förhand!
Krille

"Hell doesn't make your computer, I do!" | https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... | ASUS PADFONE SERIES

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av MrKlille:

Tja, jag skulle göra en raid 0 inställning på min dator (två wd 1T) och fick höra att man skulle först ta bort volymerna, formatera dom och sedan raida ihop dom. Men lättare sagt än gjort..

Nu är en av mina hårddiskar borta och jag får inte den till att synas på skärmen. Jag har provat att söka efter den, har varit inne i datahanteringen, enheter och skrivare samt lite andra ställen.

Så först undrar jag hur jag ska göra för att få disken synlig igen, men sen så vill jag även fråga om någon vet hur man raidar två WD på 1T (har ett ASUS Maximus V Extreme moderkort) .

Tack på förhand!
Krille

Syns den i "Disk Management" ("diskhantering" i svensk version?)?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Burträsk
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av evil penguin:

Syns den i "Disk Management" ("diskhantering" i svensk version?)?

Nej den syns inte där heller, några idéer alls?

"Hell doesn't make your computer, I do!" | https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... | ASUS PADFONE SERIES

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du kopplar in diskarna och vid uppstart går du in i raidbioset och definierar upp önskad array, sedan när du bootat win går du in i diskhanteraren och partionerar och formaterar, man kan inte göra sånt innan arrayen existerar.
Kolla på 5.1 i manualen.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.