OCZ - Revodrive x3 240 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

OCZ - Revodrive x3 240 gb

har en OCZ - Revodrive x3 240 gb
har stött på ett problem när ja ska installera windows...
hittar ej hårddisken i listan där ja väljer hårddiskar!
har totalt 4 st diskar, men det är bara denna som inte går att installera på.
hittar den om ja kör windows på en annan hdd.
uppdaterat allt på den , å står att det itne ska vara något fel.

vad ska ja göra tro? :S

Med vänlig hälsning Niclas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Kan vara så att du behöver drivrutiner för denna pci-express ssd för att windows ska "se" den under installation.
Men det kan även vara att just ditt moderkort inte stödjer att man bootar med en pci-e ssd (och JA dessa finns) heller att moderkortet störjer boot från pci-e ssd MEN att just den pci-e ssd du har inte funkar bra ihop med ditt moderkort (och dessa problem finns det ganska gott om).

Det är väldigt många som har problem med att boota från en pci-e ssd om man söker runt lite.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Du får inte ha en modifierad Windows-version, då fungerar det inte alls att installera. Köpte en Revodrive 240 GB men lyckades inte på något sätt installera min egna modiiferade version som var skapad med RT7Lite där allt skrot som finns i Windows var borttaget. Jag lämnade tillbaka den och köpte en Samsung 830 256 GB istället - ett val jag är glad att jag gjorde såhär i efterhand.

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today :: Nytt serverrum
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

tack så mkt!
tänker ändå köpa ett topp moderkort nu när hashwell lanseras!
så får hoppas att d löser sig då iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Det är ju folk med pengar som har köpt och provat dessa pci-e ssd'er och det är då mer än troliogt att dom även har köpt ett av dom dyrare värsting moderkorten (plus värsting cpu,minne,gpux4,osv).
Och det är ju just många av dom som har provat som har haft problem med att moderkort inet funkar att boota ifrån,osv.

Med andra ord så är det absolut inget alls som säger att ett dyrt värstig kort kommer att hjälpa dig alls.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."