Sweclockers på Plug DJ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2010

Sweclockers på Plug DJ

Tjena alla. Det finns ett nytt och mer intressant sätt att lyssna på musik vid namn Plug DJ. Jag ska förklara nedanför hur det fungerar.

Du går in på deras sida, www.plug.dj
Sedan får man logga in med sitt google/twitter/facebook konto och tilldelas därmed automatiskt en karaktär och ett random genererat namn. Sedan står det lobby högst upp i vänstra hörnet där man trycker för att se alla tillgängliga rum, låt oss säga att du joinar de populäraste rummet (monstercat media) så hamnar din karaktär på dansgolvet och står och glor på han som just nu delar med sig av sin låt och står vid DJ båset. Trycker du meh så dislikar du, medans woot betyder like och det kommer även få din gubbe att börja dansa. Du får alltid en poäng när du ger en röst, det spelar ingen roll om du tar like eller dislike. Förutom att tjäna points genom att rösta på andra som spelar upp sin låt får du även poäng när du själv står vid DJ båset och alla andra ger en röst på din låt. För points kan du unlocka nya gubbar, vid olika steg som 100-300, 500-800 points och så vidare.

Förutom att det är ett roligt sätt att lyssna på radio där folk live delar med sig av sin musik så kan man även lägga till playlists och lyssna ensam som om det vore Spotify. Eller varför inte skapa ditt eget rum med dina vänner och rava lite med din gubbe? Ta en titt så kommer du snart förstå hur det fungerar.

Enkla tips nedanför:

Till vänster i högra hörnet ser du ditt random genererade namn, tryck där på för att ändra det.

Klicka på din karakatär(han brukar stå längst fram för att man enklast ska se sin egna gubbe) och sedan får du ändra utseende beroende på hur mycket points du har.

Om du vill ställa dig i kö för att gå upp till DJ båset trycker du åt vänster där det står 'Click to join DJ wait list'. För att göra detta måste du ha någon låt aktiv i din spellista och det lägger du typ till låtar från Youtube genom att klicka på 'My playlists' åt vänster och söker efter en låt. Den låt som är högst upp i din playlist kommer automatiskt att spelas upp när du står vid båset.

Det är som en live radio men blir också som ett sorts spel. Väldigt beroendeframkallande.

Hoppas ni kommer gilla det lika mycket som jag själv gör och därför har jag skapat ett rum för Sweclockers, kom in och bjud mig/oss på några låtar!

Rummet: http://plug.dj/sweclockers/

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz