Vad är en minneskortläsare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Vad är en minneskortläsare?

kolla runt lite på prisjakt och så en NWZ-F805 walkman (Mp3) som prisjakt sa hade "Minneskortläsare" för SDHC
men när jag kollat runt lite så verkar det som jag inte ser något ställe där man kan köra in en kort :S
så jag undrar om jag missförstått vad en kortläsare är för något.
Felrapporterade till prisjakt men det verkar som det ska vara en "JA" på den punkten.

länk prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1395126

ASUS Z97I-PLUS | Intel Core i5-4690K | ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC 4GB | 850W power | Windows 8.1 | Samsung 840 EVO Basic 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2002

Kanske sitter inuti brevid batteriet? Som på vissa mobiler.
Är ju inte säkert att det är lättåtkomligt utan mer är menat som att man köper till ett minne som man "alltid" har ikopplad.
Så "minneskortläsare" är lite fel uttryck ifall det är som ovan. Då borde det stå "plats för minneskort" istället på prisjakt.

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Infon på Prisjakt verkar vara missvisande. Har läst ett flertal tester av denna produkt nu och alla anger att det är 16GB inbyggt minne, ej utbyggbart. Med andra ord, ingen minneskortläsare.

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2012

Prisjakt är ju inte alltid bästa stället att kolla runt på när det gäller features på olika varor. Detta eftersom det sällan är tillverkarna själva som lägger till informationen. Bästa är alltid att kolla tillverkarens hemsida och sedan använda prisjakt för just prisjämförelse och tillgänglighet.

| Intel I7 3770K | Noctua NH-D14 | Asus P8Z77 v-pro 1155 | Corsair AX 760 | Gigabyte GTX680 WFx3 OC |
| Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro | 1TB WD | Adam A7 | Mbox 2 | Windows 8.1 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

ok tackar för svar!

ASUS Z97I-PLUS | Intel Core i5-4690K | ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC 4GB | 850W power | Windows 8.1 | Samsung 840 EVO Basic 250GB