Vad är en minneskortläsare?

Permalänk
Medlem

Vad är en minneskortläsare?

kolla runt lite på prisjakt och så en NWZ-F805 walkman (Mp3) som prisjakt sa hade "Minneskortläsare" för SDHC
men när jag kollat runt lite så verkar det som jag inte ser något ställe där man kan köra in en kort :S
så jag undrar om jag missförstått vad en kortläsare är för något.
Felrapporterade till prisjakt men det verkar som det ska vara en "JA" på den punkten.

länk prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1395126

Permalänk
Medlem

Kanske sitter inuti brevid batteriet? Som på vissa mobiler.
Är ju inte säkert att det är lättåtkomligt utan mer är menat som att man köper till ett minne som man "alltid" har ikopplad.
Så "minneskortläsare" är lite fel uttryck ifall det är som ovan. Då borde det stå "plats för minneskort" istället på prisjakt.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Hedersmedlem

Infon på Prisjakt verkar vara missvisande. Har läst ett flertal tester av denna produkt nu och alla anger att det är 16GB inbyggt minne, ej utbyggbart. Med andra ord, ingen minneskortläsare.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Prisjakt är ju inte alltid bästa stället att kolla runt på när det gäller features på olika varor. Detta eftersom det sällan är tillverkarna själva som lägger till informationen. Bästa är alltid att kolla tillverkarens hemsida och sedan använda prisjakt för just prisjämförelse och tillgänglighet.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

ok tackar för svar!