Komponentval [val av kylare till AM3+ för svag överklockning]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

Komponentval [val av kylare till AM3+ för svag överklockning]

Hejsan alla swec medlemar! Jag har tänkt bygga en dator snart. Har tänkt ha luft kylning till cpun. Jag skulle gjärna vilja ha lite tips på en bra kyllare
som man även kan överklocka på en anning. Den ska passa till sockel am3+. Ser fram emot era svar.

Ämnesraden redigerad. Kom ihåg att skriva så tydliga rubriker som möjligt.
Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd flyttad*

Den här forumdelen passar bättre för kylningsråd.

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt, så att man kan se vad tråden handlar om genom att läsa rubriken. På det sättet blir forumet mer överskådligt och därmed trevligare och lättare att använda.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2002

Budget är oviktig?

Noctua NH-D14
Be Quiet! Dark Rock PRO 2
Thermalright Silver Arrow
Silverstone Heligon HE01
Phanteks PH-TC14PE

Det är väl ungefär "värstingarna" som finns.

Arbetshäst: AMD PhII X6 1100T@3,9GHz|16GiB DDR3|Gigabyte 890XA-UD3|HD6970 x-fire|Samsung 840Pro|Vattenkyld
HEPC: AMD Fusion E350|6GiB DDR3|NES-chassi|Allt inbyggt, inkl.nätagg|XBMC| NAS: AMD Fusion E450|4GiB DDR3|4TiB RAID-Z|FreeNAS 8.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av GAPa:

*tråd flyttad*

Den här forumdelen passar bättre för kylningsråd.

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt, så att man kan se vad tråden handlar om genom att läsa rubriken. På det sättet blir forumet mer överskådligt och därmed trevligare och lättare att använda.

Tack för tipset. Är lite ovan vid forumet för detta är min första tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2011

för svag överklockning så kan du allt köra på stockkylaren, fick upp min 6100 till 4GHz med stockkylaren utan för varma temps

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD