Asus förbereder Zenbook Infinity till Computex

Permalänk
Melding Plague

Asus förbereder Zenbook Infinity till Computex

Taiwanesiska Asus lyfter på locket och lockar med en ny Ultrabook till Computex. Bland nyheterna nämns ett chassi i glas och aluminium med ultratunn profil, samt antydan om hög upplösning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

Så nice den här datorn verkade... fram tills jag läste det förbannade ordet "pekskärm".

Men vem vet, kanske det går att leva med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Skönt att är standard med att skita i CD-ROM på bärbar nu och göra den så tunn som möjligt, skulle förmodligen inte använda pekskärmen dock

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot 4e juni, spännande tid vi har framför oss nu

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Är verkligen en del av chassit i glas eller syftar det på skärmen? Onödigt mycket glas känns nämligen inte som en bra ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Så nice den här datorn verkade... fram tills jag läste det förbannade ordet "pekskärm".

Men vem vet, kanske det går att leva med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför är det negativt med pekskärm? Bara det kommer modeller med matta skärmar ser jag inga problem med det. Det går ju undvika att använda den och lär gå att inaktivera pekskärmen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför är det negativt med pekskärm? Bara det kommer modeller med matta skärmar ser jag inga problem med det. Det går ju undvika att använda den och lär gå att inaktivera pekskärmen.

Man kan aldrig få andra att hålla fingrarna borta från en touchskärm. Folk ÄLSKAR att komma fram och trycka på den och spamma "ÄR DET TOUCH?" (Jag vet det från när jag hade iPad innan den hade kommit till Sverige.)

Dessutom är det en principsak. En laptop ska som standard inte ha touchskärm. Om inte annat ökar ju priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Trevligt att dom gjort den tunnare.
Men har dom blivit tvungna att offra några portar då för att åstadkomma det?

Dom borde göra utan cirkelformat mönster eller något annat mönster för den delen heller. Less is more.

Permalänk
Medlem

Om de nu ska börja göra datorer med W8 så tycker jag de ska ha som standard att ha pekskärmar av den enkla anledningen att operativsystemet är mer eller anpassat till touch. Snyggt byggt, fräsig kärra Asus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man kan aldrig få andra att hålla fingrarna borta från en touchskärm. Folk ÄLSKAR att komma fram och trycka på den och spamma "ÄR DET TOUCH?" (Jag vet det från när jag hade iPad innan den hade kommit till Sverige.)

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet ligger nog i "folkets" beteende och inte att produkten har en pekskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man kan aldrig få andra att hålla fingrarna borta från en touchskärm. Folk ÄLSKAR att komma fram och trycka på den och spamma "ÄR DET TOUCH?" (Jag vet det från när jag hade iPad innan den hade kommit till Sverige.)

Dessutom är det en principsak. En laptop ska som standard inte ha touchskärm. Om inte annat ökar ju priset.

Min svåger köpte en ny bärbar för ett tag sen, han var jäkligt skeptisk. Men efter ett tag nu så tycker han att det är bra. Använder det inte jätteofta men ibland är det ett fint komplement. Men det är säkert personligt vad man tycker:) och har man vänner som inte kan hålla fingrarna i styr så..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man kan aldrig få andra att hålla fingrarna borta från en touchskärm. Folk ÄLSKAR att komma fram och trycka på den och spamma "ÄR DET TOUCH?" (Jag vet det från när jag hade iPad innan den hade kommit till Sverige.)

Dessutom är det en principsak. En laptop ska som standard inte ha touchskärm. Om inte annat ökar ju priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte precis tillägga detta. Förstår inte folk som argumenterar med "men du behöver ju inte använda den ifall du inte vill".
Jag tänker då i satan inte tjoffa upp pengar för något jag absolut inte har någon användning av. Jag betalar för vad jag vill ha, inget annat. Tänker tillverkare inte ge med sig så kan de fet-glömma att jag särar på benen (läs: plånboken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man kan aldrig få andra att hålla fingrarna borta från en touchskärm. Folk ÄLSKAR att komma fram och trycka på den och spamma "ÄR DET TOUCH?" (Jag vet det från när jag hade iPad innan den hade kommit till Sverige.)

Dessutom är det en principsak. En laptop ska som standard inte ha touchskärm. Om inte annat ökar ju priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var väldigt länge sen jag såg någon bli imponerad över en produkt för den har pekskärm. Har du problem med att folk pillar på dina skärmar utan tillåtelse umgås du med underliga människor. Och hur ska dom ens veta att den har pekskärm om du inte sitter själv och använder den som det?
Sen att du är anti pekskärm av princip gör det bara jobbigt för dig, när du ska leta nya bärbara för tror det kommer komma i de flesta.
Sen kan jag hålla med om att pekskärm inte känns nödvändigt i en laptop där du inte kan plocka loss skärmen, men har inget emot att funktionen följer med.

Och till "Marcuswb" ja du använder ju säkert 100% av alla funktioner som finns i dina prylar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Min svåger köpte en ny bärbar för ett tag sen, han var jäkligt skeptisk. Men efter ett tag nu så tycker han att det är bra. Använder det inte jätteofta men ibland är det ett fint komplement. Men det är säkert personligt vad man tycker:) och har man vänner som inte kan hålla fingrarna i styr så..

Skickades från m.sweclockers.com

Hatar kladd på skärmen skulle vart najs om det följer med en penna

Permalänk
Administrativ avgift

Pekfunktion vore nice men kan man ta isär den från tangentbordet? Eller är detta fortfarande bara ett önsketänkande?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Pekfunktion vore nice men kan man ta isär den från tangentbordet? Eller är detta fortfarande bara ett önsketänkande?

Kolla på ex Acer iconia w700 det borde vara typ vad du önskar eller ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Dessutom är det en principsak. En laptop ska som standard inte ha touchskärm. Om inte annat ökar ju priset.

Skickades från m.sweclockers.com

och principiellt skall den max ha 640KB RAM och upplösning på 640x680
Varför ha något nytt och användningsbart som en touchskärm, nej en extern mus är alltid bäst framför allt när man åker tåg utan bord

Permalänk
Medlem

Oooh, mys. Men ekonomin för min del säger nej så jag får hålla mig till min UX32VD ett tag till; det är ju trots allt fortfarande en mycket kompetent dator. Högre upplösning än 1920x1080 behöver jag inte heller när det ändå är 13,3" vi talar om, och Haswell verkar ju inte vara något speciellt jämfört med Ivy Bridge.

Enda man egentligen vill åt skulle väl vara GPUn i haswell, men den är det inte värt att köpa en helt ny dator för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Pekfunktion vore nice men kan man ta isär den från tangentbordet? Eller är detta fortfarande bara ett önsketänkande?

Asus TransformerBook är vad du letar efter

Skrivet av Marcuswb:

Tänkte precis tillägga detta. Förstår inte folk som argumenterar med "men du behöver ju inte använda den ifall du inte vill".
Jag tänker då i satan inte tjoffa upp pengar för något jag absolut inte har någon användning av. Jag betalar för vad jag vill ha, inget annat. Tänker tillverkare inte ge med sig så kan de fet-glömma att jag särar på benen (läs: plånboken)

Jämför ditt argument med en annan funktion på en bärbar dator, till exempel VGA-utgången. Jag har haft en VGA-utgång på alla mina bärbara datorer så länge jag kan minnas och inte vid något tillfälle kan jag påminna mig om att jag har använt den. Skulle jag då aldrig ha köpt de datorerna, bara för att de har en funktion jag aldrig använder?
På samma sätt var det med Firewire för några år sedan; alla datorer hade det men jag hade ingen nytta av det.
Jag kan inte minnas att jag någonsin kopplat in en Ethernet-kabel i någon av mina bärbara datorer som har haft en sådan kontakt.

Givetvis finns det personer som använder sig av det och som faktisk behöver de funktionerna jag ger ovan; jag förstår det och accepterar det. Ni behöver inte ta illa upp
Men detta för mig till min nästa punkt.

Jag tror att det är betydligt fler som använder sig av en pekskärm än av en Ethernet-kabel, Firewire eller VGA-utgång (kanske till och med tillsammans), förutsatt att samtliga funktioner finns på deras dator. Alltså vore det väldigt dumt att inte inkludera en pekskärm, eller?

Permalänk
Medlem

Tja hoppas det kommer en 1080P modell med 15" skärm och riktig ethernetport.
Då kan det nog bli en riktig storsäljare

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mats42:

Tja hoppas det kommer en 1080P modell med 15" skärm och riktig ethernetport.
Då kan det nog bli en riktig storsäljare

ASUS U500VZ har väl allt det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Så nice den här datorn verkade... fram tills jag läste det förbannade ordet "pekskärm".

Men vem vet, kanske det går att leva med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder inte laptop själv men ibland när jag hjälper vänner som har det så petar jag på skärmen, känns mer naturligt ibland att kunna använda skärmen.
Är det bara fingeravtrycksproblem eller nått annat problem som du upplever med pekskärmar?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv

Ingen unibody och undermålig pekplatta i jämförelse mot Macbook Air = Inget köp!

Permalänk

Attans så trevligt med Gorilla Glass

Permalänk
Medlem

Nice! Väntan på haswell och nya ultrabooks har skjutit upp mitt ultrabook köp en bra tid, men nu är det nära. Blir nog en perfekt pluggdator.

Denna vs samsungs vs air. Får se vad de blir

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Dessutom är det en principsak. En laptop ska som standard inte ha touchskärm. Om inte annat ökar ju priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej bakåtsträvare!

Permalänk
Medlem

Tyvärr har ju Intel sagt att man inte får kalla det Ultrabook om man inte har, bland annat, pekskärm. Sjukt!

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dannovarius:

Hej bakåtsträvare!

Är man en bakåtsträvare för att man inte vill ha en massa trams man inte trivs med? Hur tänkte du där? Mig veterligen passar touch på en surfplatta, inte en bärbar dator med redan tillhörande mus(platta) och tangentbord.

Det skulle vara allt bra märkligt om du enbart skulle avvända OSD-tangentbord på en bärbar, enbart för att du har touchscreen - annars är du en bakåtsträvare av den grövsta kalibern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

VARFÖR SKA DEM HA TOUCH SCREEN

Permalänk
Medlem
Citat:

...som sömlöst vävts samman med tredje generationens Corning Gorilla Glass.

Bara jag som fick upp en bild i huvudet där de sitter och syr med tråd gjord i glas?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+