USB 2.0 till USB 2.0 flash - Långsamt ?

Permalänk
Medlem

USB 2.0 till USB 2.0 flash - Långsamt ?

Tja clockers.

Den senaste tiden (kan vara en inbildning då jag "studerat" mycket runt USB 3.0 och precis beställt ett nytt minne) har jag upfattat mkt långsamma hastigheter på fil flyttnign till mina USb 2.0 minnen, har allt ifrån vanliga skitminnen till lite "bättre" kingston minnen, Just nu sitter jag och flyttar en DvDrip film på 1.48GB .avi fil till mitt 16GB kingston minne, det går enligt windows i 4,8 MB/Sekunden

Vill minnas att det brukar ha tagit runt ca 2-5 minuter att föra över normalstora dvdrip filmer till mina minnen, jag kör via chassits frontpanel som är kopplat som det skall på mitt x58 sabertooth kort.

Inbilldar jag mig eller är detta ruskigt långsamt ?
Svar på er första fråga : ja jag har testat alla mina bakre kontakter, dom svarta och röda usb gångarna, även mina USB3.0 portar och får samma hastighet på alla.

vad tror ni ?

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Hedersmedlem

Först och främst - vad har du för minne? Det kan skilja väldigt mycket mellan olika minnen och så länge du köper hyfsat standard-minnen, kommer du få tveksamma hastigheter. Det är även så att prestandan kan variera rätt mycket i samma serier från tillverkare, så om ett Kingston-minne har en teoretisk överföringshastighet på 40 MB/s enligt ett test kanske du inte du får samma prestanda.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+