Permalänk
Skrivet av Joelschub:

Tyvärr är jag inte ett allt förstort fan av neon grönt, annars tjusigt byggt, dock ingen fan av olikfärgade dekaler tycker själv alla borde vara i samma färgtema. xD Angående bilderna tycker jag dom är lite ljusa och visa är lite oskarpa ibland.
Annars väldigt kul att titta igenom build logen.

Jo, det håller jag med dig om, färgtemat blev inte det perfekta, blev ingen röd tråd:/

Men annars får jag bara buga och bocka

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Välkommen igen, till min underbara hobby

Har hunnit med sjukt mycket de två senaste dagarna och det har varit skit kul!, allting blev nästan som de skulle, i vissa fall till och med bättre

Äntligen har alla delar kommit och nu ska det demonstreras och byggas.

måste säga att det verkar vara lite "dött" här inne, vilket är tråkigt då jag tycker att det är roligare om man får lite feedback.

Måste säga att jag sket på mig första gången jag prov starta den, pissla i en timme med den, sedan visade det sig att 24 pinnarn inte satt i ordentligt *SUCK* men det kunde ha varit värre, och de som återstår nu är att montera en skylt, nätaggregats skiva, samt överklockningen:)

och det är just överklockningen jag är lite skraj över, vet inte hur jag exakt ska göra, så om de finns någon som är duktig på detta så skulle det uppskattas med lite hjälp

Men nu tycker jag att vi postar att bilder, denna gången vart det väldigt många, och man försöker verkligen att göra lite kvalité bilder men alla gånger lyckas man inte :/

Ni får gärna skriva vad ni tycker om bilderna

*bilder*

Vad tycker ni vart det bra? skriv gärna vad ni har för tankar och olika synpunkter:)

Har tänkt på lite sleeving, vad tror ni blir bäst?

Svart-vit-Svart-vit-Svart-vit-Svart-vit-Svart-vit-.. OSV

eller

Svart-vit-grön-röd-vit-svart? OSV...

Ni har väl inte missat min nya Facebook sida? Där uppdaterar jag med saker som inte finns här på forumet

Nils

det var allt för denna gång, hoppas ni gillar det

Stay tuned

//NJB Mods

Skulle köpt gröna eller svarta ramminnen i stället. Det hade passat bättre.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Skulle köpt gröna eller svarta ramminnen i stället. Det hade passat bättre.

Jo det har du verkligen rätt i, Får se om det fixas

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Final pictures!

Brodern kommer in och avslutar projektet!

Tack för allt!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hur har du tänkt när du satt h100:an direkt under grafikkortet så att all varm luft hamnar på grafikkortet istället för att t.ex sätta radiatorn i toppen?
Bra genomfört projekt förövrigt, jag hade hoppats på att få se lite gravering och är verkligen inget fan av de gröna panelerna du satt i lådan. Annars ser det bra ut

Permalänk
Skrivet av Narcissisten:

Hur har du tänkt när du satt h100:an direkt under grafikkortet så att all varm luft hamnar på grafikkortet istället för att t.ex sätta radiatorn i toppen?
Bra genomfört projekt förövrigt, jag hade hoppats på att få se lite gravering och är verkligen inget fan av de gröna panelerna du satt i lådan. Annars ser det bra ut

Tackar, jo angående det med h110:an så prövade jag olika sätt, men bryr mig mer om utseende så lite gradersskillnad på CPU/GPU kan man allt offra

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Får du ens ut värmen ur chassit? Tycker det ser ut som en bastu de där

Permalänk

Ideén är god men tyvärr tycker jag det blir alldeles för mycket grönt, sen sleeven skulle du lagt mer tid på och sträckt ut den ordentligt. Sen monteringen utav H110:an har du kunnat ordna bättre, knappast optimal där Färgtemat är nice svart/grönt !

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Får du ens ut värmen ur chassit? Tycker det ser ut som en bastu de där

Jodå, Har en 140 som blåser ut, samt så kör jag nästan alltid med öppen sidodörr, så det blir inte så vart som man tror.

Skrivet av ante_ante:

Ideén är god men tyvärr tycker jag det blir alldeles för mycket grönt, sen sleeven skulle du lagt mer tid på och sträckt ut den ordentligt. Sen monteringen utav H110:an har du kunnat ordna bättre, knappast optimal där Färgtemat är nice svart/grönt !

Första gångerna blir aldrig perfekta!

H110:an kunde jag placerat bättre men ville inte förstöra utseendet på chassit, så därför få CPU/GPUn ta lite varmare dagar!

Men tack för kritiken!

Visa signatur

Nils-Julius