Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Hur är det med elverk? Man kan väl inte använda vilka elverk som helst. Jag och några polare var och kollade på ett Ferax 2200G idag men efter lite googlande så visar det sig att man inte ville koppla känslig utrustning som hemelektronik till det pga dålig strömkvalitet.

Vad för slags elverk borde man ha på studentflaket?

O2+ODAC - Denon AH-D2000 - Koss Porta Pro
Harman Kardon HK3490 - Had Oy högtalare - 2st Eminence LAB12 slutna baslådor drivna av Behringer iNuke NU6000 MiniDSP och UMIK-1
Min musik/ljudblogg - Phimusic

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Kalium:

Hur är det med elverk? Man kan väl inte använda vilka elverk som helst. Jag och några polare var och kollade på ett Ferax 2200G idag men efter lite googlande så visar det sig att man inte ville koppla känslig utrustning som hemelektronik till det pga dålig strömkvalitet.

Vad för slags elverk borde man ha på studentflaket?

Ett som ger stabila sinusvågor på utgången ?
Sök på "inverter elverk"

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av mrqaffe:

Ett som ger stabila sinusvågor på utgången ?

Jo, så långt förstår jag, men några modell eller märkesrekommendationer?

Harman Kardon HK3490 - Had Oy högtalare - 2st Eminence LAB12 slutna baslådor drivna av Behringer iNuke NU6000 MiniDSP och UMIK-1

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Kalium:

Jo, så långt förstår jag, men några modell eller märkesrekommendationer?

Vet inte vad som är bra, men lite dyrare verk typ http://www.jula.se/elverk-740035 har ju regleringen medans de billiga inte har det.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av mrqaffe:

Vet inte vad som är bra, men lite dyrare verk typ http://www.jula.se/elverk-740035 har ju regleringen medans de billiga inte har det.

Mmh... Ska ringa runt och se vad vi kan hitta.