Xbox One mot Playstation 4 i hårdvara

Permalänk
Melding Plague

Xbox One mot Playstation 4 i hårdvara

Microsoft och Sony ställer upp med två nya muskelpaket inför höstens stora batalj på konsolfronten, men vilken maskin är egentligen kraftfullast? Här är vad som hittills är känt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

jag chansar att ps4 tar hem titeln

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Tror dom kommer prestera ungefär exakt lika bra +/-2% kanske

Permalänk
Avstängd

1.6ghz, wat

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Hårdvara i all ära, men Microsofts kinectmani får mig att spy, vilket gör valet enkelt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inaktiv

Det verkar som att PS4 kommer ta hem bucklan den här gången.
(Sonys aktier steg även med 10% efter att MS tillkännagivit X-Box One.)

Permalänk
Medlem

Xbox One FTW. Kolla på hårdvaruskillnaderna mellan 360 och ps3 ändå så såg spelet istortsett identiska ut.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det verkar som att PS4 kommer ta hem bucklan den här gången.
(Sonys aktier steg även med 10% efter att MS tillkännagivit X-Box One.)

Information om att Sony kanske funderar på att sälja sin underhållningsavdelning kom ut samtidigt som Microsofts presskonferens. Så sannolikt har nog det mer att göra med att priset för Sony gick upp än eventuell besvikelse med Xbox One.

Jag gissar på att Microsoft tar hem bucklan.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Snälla skrota allt vad eye och kinect heter och leverera bara en hederlig spelkonsol med bra prestanda, så kanske det blir intressant...

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Å andra sidan tror jag att Microsoft tänkt helt rätt när de kommer till kameran och Skype osv. TV är full HD så klart skype kameran ska vara full HD. Tror faktiskt att den här typen av funktioner kommer spela roll eftersom båda valt att satsa hårt styra konsolen och TVn med en kamera. Satsar man på prestanda borde man ha en dator ändå... förutom möjligen till sportspelen av någon konstig anledning. Borde funka bättre på dator de också ?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att man kan byta ut HDD mot SSD om man nu skall kunna installera spelen på konsolen. Det borde i och för sig inte bli några problem nu när dom kör med x86-64.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Skrivet av Holm01:

Snälla skrota allt vad eye och kinect heter och leverera bara en hederlig spelkonsol med bra prestanda, så kanske det blir intressant...

Kinect verkar ju inte ens vara ett val när det gäller Xboxen. Den måste vara inkopplad. Frågan är om man kan skymma kameran?
Förhoppningsvis är Eye det. Skulle göra valet enklare.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Det är bekräftat att HDD:n INTE är utbytbar. Man kan däremot koppla externa hårdiskar till den, på samma sätt som med PS4:an.

Permalänk
Medlem

Tror de kommer prestera efter priset.
Xboxet kommer antagligen prestera sämre men vara billigare än PS4'an.

Permalänk
Medlem

Håller mig till PC fortfarande, Det ända som var intressent med Xbox One's announcement(vilket jävla fult namn val, seriöst...) var att Steven Spielberg ska vara med och göra en Halo TV serie

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Jag hoppas att man kan byta ut HDD mot SSD om man nu skall kunna installera spelen på konsolen. Det borde i och för sig inte bli några problem nu när dom kör med x86-64.

Tydligen ska hårddisken INTE vara utbytbar, inte ens mot en vanlig hårddisk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aerione:

Det är bekräftat att HDD:n INTE är utbytbar. Man kan däremot koppla externa hårdiskar till den, på samma sätt som med PS4:an.

Än så länge. Men jag vågar nääästan satsa min veckopeng på att det kommer komma lösningar på det problemet.

Permalänk
Avstängd

Prestandan är bra nog för att ge oss bra mycket snyggare spel inom 2år

Permalänk

detta säger mig bara att båda e skit i jämförellse med min dator och jag ångrar att jag köpte xbox360 och ps3, men creds till xbox för att iaf inte bli hackade o ligga offline i 2 månader eller vafan det va. Ne jag blir bara besviken men jag förstår också vrf folk vill ha dessa alla kan inte lägga 10k o uppåt på en dator då är detta det bästa antar jag.

Permalänk
Medlem

Kan de ha kommit överens om hårdvaran med tanke på hur lika de är?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

PS4 har en hårddisk, så blir att köpa den.

Dold text
Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

ser det som att prestanda skillnaden inte kommer spela någon större roll då den antagligen kommer vara så liten, tror båda konsolerna kommer vara bra på sitt sett

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Xbox One kommer vara kraftfullast, utan tvekan. Man kan söka på bing(bästa sökmotorn just nu) via internet explorer och njuta av reklam samtidigt som man kollar på kabeltv. Å man kan när man vill komma till hemskärmen bara genom att bara gripa tag i luften framför sig och trycka ihop den!

Dessutom kommer Steven Spielberg göra en serie om Halo! och du kommer kunna ha en hund i CoD.

Hur i hela friden ska Sony kunna matcha det?

Med SPEL eller?

Tillåt mig att skratta, hahahaha! PS4 har inte en suck nu! Säger bara en sak, NFL, bitches! It's in the game!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredag:

Xbox One kommer vara kraftfullast, utan tvekan. Man kan söka på bing(bästa sökmotorn just nu) via internet explorer och njuta av reklam samtidigt som man kollar på kabeltv. Å man kan när man vill komma till hemskärmen bara genom att bara gripa tag i luften framför sig och trycka ihop den!

Dessutom kommer Steven Spielberg göra en serie om Halo! och du kommer kunna ha en hund i CoD.

Hur i hela friden ska Sony kunna matcha det?

Med SPEL eller?

Tillåt mig att skratta, hahahaha! PS4 har inte en suck nu! Säger bara en sak, NFL, bitches! It's in the game!

Du glömde även att EA kommer göra en DLC av vartenda spel som släpps för endast $30 styck. .. och sedan får man inte glömma DLC av DLC.. eller DLC av DLC av DLC.
Och en månadskostnad för XBox live kommer inte räcka... nu kommer det finnas: Premium, Bronze, Silver, Gold, Platina och Supremultradelux-medlemsskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Xbox One kommer vara kraftfullast, utan tvekan. Man kan söka på bing(bästa sökmotorn just nu) via internet explorer och njuta av reklam samtidigt som man kollar på kabeltv. Å man kan när man vill komma till hemskärmen bara genom att bara gripa tag i luften framför sig och trycka ihop den!

Dessutom kommer Steven Spielberg göra en serie om Halo! och du kommer kunna ha en hund i CoD.

Hur i hela friden ska Sony kunna matcha det?

Med SPEL eller?

Tillåt mig att skratta, hahahaha! PS4 har inte en suck nu! Säger bara en sak, NFL, bitches! It's in the game!

dessutom backas xbox one av måln med transistorer i, som har mer beräkningskraft än alla datorer på jorden anno 1999!!!!

Nä jösses vad microsoft körde hårt på buzzwords alltså.

Personligen kommer jag nog att inhandla en xbox, det enda spelet jag spelar på konsol är forza motorsport, och det råkar komma ett nytt sådant till xboxen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Gött, som det ser ut så kommer PS4 vara the way to go. Om någon konsol så är det PS4 som gäller för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Jag hoppas att man kan byta ut HDD mot SSD om man nu skall kunna installera spelen på konsolen. Det borde i och för sig inte bli några problem nu när dom kör med x86-64.

Man kan ju använda ssd på ps3an så det borde inte vara någe problem på ps4

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devildoll:

dessutom backas xbox one av måln med transistorer i, som har mer beräkningskraft än alla datorer på jorden anno 1999!!!!

Nä jösses vad microsoft körde hårt på buzzwords alltså.

Personligen kommer jag nog att inhandla en xbox, det enda spelet jag spelar på konsol är forza motorsport, och det råkar komma ett nytt sådant till xboxen.

Min personliga rigg har mer beräkningskraft än rymdraketen som tog Armstrong o co till månen. That's out of this world man...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det verkar som att PS4 kommer ta hem bucklan den här gången.
(Sonys aktier steg även med 10% efter att MS tillkännagivit X-Box One.)

Jämfört med Sonys lansering tycker jag Xbox var fantastisk.
Dom hade en fungerande maskin där som dom använde, vad hade Sony att visa upp egentligen?

Tycker även Microsoft visade upp mycket mer nytänk och modernisering osv.

Dock var allt saker som jag var helt ointresserad av, jag kollar aldrig på vanlig TV, jag vill inte surfa på TVn samtidigt som jag ser på film, jag håller inte på med fantasy leagues, jag tycker inte om att prata med min tv osv.

Jag tycker det var coolt och oerhört imponerande, men intresserar mig inte personligen.
Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Min personliga rigg har mer beräkningskraft än rymdraketen som tog Armstrong o co till månen. That's out of this world man...

En miniräknare har mer beräkningskraft än rymdraketen.
Din persondator har mer beräkningskraft än hela rymdstationen.