Google klättrar på listan över världens mest värdefulla varumärken

Permalänk
Melding Plague

Google klättrar på listan över världens mest värdefulla varumärken

För tredje året i rad rankas Apple som världens mest värdefulla varumärke. Google är ny tvåa medan Microsoft tappar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Med all rätt!

Permalänk
Medlem

Here we go. Fram med alla troll och fanboys nu och ge oss lite drama.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk

Synd att inte Nokia ligger på top 50.. Ett sånt värdefullt märke ska man vara rädd om!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk

Skönt att det bara finns ett tobakmärke på top 50. Fast malbro kanske äger allt ändå

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Jättekonstig lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Oh the irony.

Ptja, han fick ju vad han ville ha i alla fall

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Konstigt att Colgate ligger topp 50? Och bara sorgligt att malboro ligger åtta.

Permalänk
Hedersmedlem

Nyheten har legat uppe i 20 min och jag har redan tvingats rensa.
Vänligen håll er ifrån one-liners och medvetet trollande inlägg i syfte att provocera.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Apple going stronk fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Konstigt att Colgate ligger topp 50? Och bara sorgligt att malboro ligger åtta.

Är väl inte så konstigt att Marlboro ligger på 8a igentligen?

Det är ju inte en lista om "bästa, miljövänligaste eller renaste" företagen.

Det är ju ett respekterat märke och dem tillverkar inte bara cigaretter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Är väl inte så konstigt att Marlboro ligger på 8a igentligen?

Det är ju inte en lista om "bästa, miljövänligaste eller renaste" företagen.

Det är ju ett respekterat märke och dem tillverkar inte bara cigaretter.

Han sa sorgligt, inte konstigt.
Och ja det är sorgligt

Permalänk
Medlem

Gött, ner med Apple nu!

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Synd att inte Nokia ligger på top 50.. Ett sånt värdefullt märke ska man vara rädd om!

Det går snabbt utför för vissa, Nokia var #13 och Nintendo #32 så sent som 2009.

Permalänk
Medlem

Ja, hur ska man känna inför att både Marlboro och McDonald's ligger i topp tio? :/

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Inget Ikea?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Bara för mig som toppkommentarer inte blir gröna?

Permalänk
Medlem

Trevligt att Facebook går ned lite.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Marlboro ligger fortfarande bra på listan.. de hittar väl nya marknader när EU sätter käppar i hjulet.
Att Disney ligger +40% är imponerande, starwars och Marvel bidrar nog en hel del.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Snart så lär Google toppa listan..Att Microsoft dalat är väl inte så konstigt.Fast med lanseringen av nya XBOX kan dom nog klättra igen då den verkar riktigt rolig att äga

Undrar hur mycket Manchester United är värt som varumärke.Nåt jag bara kom att tänka på nu lol..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Here we go. Fram med alla troll och fanboys nu och ge oss lite drama.

Och där var den första...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thompaam:

Ja, hur ska man känna inför att både Marlboro och McDonald's ligger i topp tio? :/

Marlboro förstår jag, men McDonalds? Det är ju inget fel på McDonalds så länge man är måttlig, samma gäller ju för alla sorters mat, ät inte för mycket, eller för lite.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Nardds:

Bara för mig som toppkommentarer inte blir gröna?

Dom har ändrat det nu! ganska skönt faktiskt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Största märket på jorden är katolska kyrkan. punkt slut... men är det nån som har ork eller lust att förklara hur ett skitföretag som AT&t kan vara så högt uppe? De har sämst customer satisfaction, sämst priser, usel täckning nästan överallt i hela världen och deras fasta nät är banne mig inte mycket bättre det heller.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

Hur fan kan man värdesätta ett företag som Apple, helt absurt. Inget annat än ett märke. Och är det det som värdesätter så förstår jag. Dom är inget mer än det.

Permalänk
Medlem

Nestle, Kraft?

Permalänk

Ja det var inte så förvånande. Apple ligger kvar och Google stiger på listan vilket Google förtjänar tycker jag. Att McDonalds är så högt upp på listan trodde jag inte faktiskt. Kul lista att kolla på!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Största märket på jorden är katolska kyrkan. punkt slut... men är det nån som har ork eller lust att förklara hur ett skitföretag som AT&t kan vara så högt uppe? De har sämst customer satisfaction, sämst priser, usel täckning nästan överallt i hela världen och deras fasta nät är banne mig inte mycket bättre det heller.

True dat!

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Marlboro förstår jag, men McDonalds? Det är ju inget fel på McDonalds så länge man är måttlig, samma gäller ju för alla sorters mat, ät inte för mycket, eller för lite.

Men det räknas ändå till det fjärde mest värdefulla företaget i världen enligt denna undersökning. Det visar något, tycker jag.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Skrivet av danedi:

Största märket på jorden är katolska kyrkan. punkt slut... men är det nån som har ork eller lust att förklara hur ett skitföretag som AT&t kan vara så högt uppe? De har sämst customer satisfaction, sämst priser, usel täckning nästan överallt i hela världen och deras fasta nät är banne mig inte mycket bättre det heller.

Hehe, tror inte att man kan ranka religioner bara sådär...visst, mest "god" publicitet kanske, men även mycket dålig "präster och småbarn"..(Sedan orkar jag faktiskt inte Googla om Katolicismen är störst, för det är jag inte säker att de är). Håller dock med lite angående AT&T...har själv aldrig haft med dem att göra, men vad jag läst så dissas nästan alla stora amerikanska telekom bolag ganska friskt...fast det är ju lite så i Sverige med...

Jag undrar om andra utländska marknadsförings firmor skulle kommit fram till samma resultat...Att Apple är störst och Google högt upp är kanske inte konstigt...däremot finns det ett par märken på listan som jag har lite funderingar över.., bla UPS, MasterCard, Oracle och Shell. Sedan när brukar bensinjättar ligga i topp? Visst, pengamässigt kan jag instämma, men annars...har bensinbolag goda rykten om sig...?

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.