köpa ps3 slim går inte?

Permalänk
Avstängd

köpa ps3 slim går inte?

har tänkt att köpa en ps3 och jag vill ha en slim eftersom super slim är så ful

men det verkar som slim är utdöd den finns ingenstans att köpa?

Permalänk
Medlem

Det finns idag bara 2 modeller ja, en 12 och en 500GB.

Ska du ha något annat får du köpa begagnat mer eller mindre eller små butiker som kanske har någon äldre modell för överpris.

Så ditt bästa bett är att hitta en bagagnad. T.ex.

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&se...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Det finns idag bara 2 modeller ja, en 12 och en 500GB.

Ska du ha något annat får du köpa begagnat mer eller mindre eller små butiker som kanske har någon äldre modell för överpris.

Så ditt bästa bett är att hitta en bagagnad. T.ex.

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&se...

den fanns till salu förra året den är inte så gammal

Permalänk
Medlem

Att den FANNS till salu är en grej, den har varit en utgående modell de senaste 6 månaderna. Sedan att butiker har haft äldre modeller kvar som de har sålt slut på är inget konstigt med det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Att den FANNS till salu är en grej, den har varit en utgående modell de senaste 6 månaderna. Sedan att butiker har haft äldre modeller kvar som de har sålt slut på är inget konstigt med det.

är den nya ens bättre? den ser hemsk ut i jämförelse med slim

Permalänk
Medlem

Hittade bättre ställe för 320GB modellen http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=1249... dessa är begagnade dock men priset är inte fy skam. Edit ( OK saknar handkontroll vilket är kast )

Samt bättre eller sämre? Det är mer eller mindre inga skillnader på dom förutom HD utrymme samt storlek. Allt jag har att säga är att inte köpa 12GB modellen för det är alldeles för lite utrymme.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Hittade bättre ställe för 320GB modellen http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=1249... dessa är begagnade dock men priset är inte fy skam. Edit ( OK saknar handkontroll vilket är kast )

Samt bättre eller sämre? Det är mer eller mindre inga skillnader på dom förutom HD utrymme samt storlek. Allt jag har att säga är att inte köpa 12GB modellen för det är alldeles för lite utrymme.

tack jag får försöka kontakta olika affärer någon kanske har en enda kvar i lager

är den nya bättre än den gamla? jag ser ingen skillnad den ser också billigare ut

Permalänk

Spara o köp PS4an ist ;D

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ajaxoptimal7:

Spara o köp PS4an ist ;D

ska ha för gta v och min z60 tv jag får snart kan inte vänta

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Avstängd

svårt att förstå det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

svårt att förstå det där

Vad är svårt att förstå? Allt annat än Super slim produceras inte längre.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

ska ha för gta v och min z60 tv jag får snart kan inte vänta

Låter dumt. GTA V släpps inte förns höst/vinter, och är med största sannolikhet utveklad för de nya generationens konsoller, vilket kort och gott betyder att upplevelsen inte blir densamma som är tänkt att du ska få.

Vänta en eller ett par månader så behöver du inte spela i 720p utan kan ta det högre.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

är den nya ens bättre? den ser hemsk ut i jämförelse med slim

Super Slim är strömsnålare (och Slim är strömsnålare än phat). I övrigt är prestandan den samma. Så sett till prestanda/watt är Super Slim bäst.
Tar man 500GB så är det också mer lagring än de äldre har haft.

I övrigt nej.
Om jag förstått det hela rätt så är Blu Ray spelaren i Super Slim en mer lågbudget modell än i tidigare PS3.
Har för mig att det var något med den som var sämre, om den väsnades mer eller var sämre på att läsa skivor eller något.

Med tanke på att vanliga Slim ändå verkar vara slutsåld överallt så kan du vänta tills efter E3 11-13 Juni och se vad som presenteras där. Om du blir sugen på att skaffa någon av de nya konsolerna istället.
Eventuellt kanske nuvarande konsoler blir ännu billigare i höst när det närmar sig Playstation 4 och Xbox One lanseringarna, om man nu orkar vänta så länge.

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Super Slim är strömsnålare (och Slim är strömsnålare än phat). I övrigt är prestandan den samma. Så sett till prestanda/watt är Super Slim bäst.
Tar man 500GB så är det också mer lagring än de äldre har haft.

I övrigt nej.
Om jag förstått det hela rätt så är Blu Ray spelaren i Super Slim en mer lågbudget modell än i tidigare PS3.
Har för mig att det var något med den som var sämre, om den väsnades mer eller var sämre på att läsa skivor eller något.

Med tanke på att vanliga Slim ändå verkar vara slutsåld överallt så kan du vänta tills efter E3 11-13 Juni och se vad som presenteras där. Om du blir sugen på att skaffa någon av de nya konsolerna istället.
Eventuellt kanske nuvarande konsoler blir ännu billigare i höst när det närmar sig Playstation 4 och Xbox One lanseringarna, om man nu orkar vänta så länge.

Sant, PS3:ans utveckling har gått igenom en del bantningar för att få ner priset. Att släppa en ny modell gör at de kan slänga in billigare hårdvara där det går. MS gjorde likadant med sin slim. Tror dock att Super Slim kan bli rätt så varm.

Vad jag vet så har det inte sagts något om en lansering av GTA V till PS4/XBOX One. Det kommer dock till 360 och PS3 på lansering. Kanske att det lanseras till de andra konsolerna samtidigt som till PC. (Runt Jul om jag får tippa)

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits